تاریخ : 1399,پنجشنبه 09 بهمن16:34
کد خبر : 384088 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

وزیرآموزش و پرورش:

آماده پذیرش دانش‌آموزان در مدارس هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: آمادگی لازم را برای پذیرش دانش آموزان در مدارس داریم چرا که سلامت روح و روان دانش آموزان در معرض تهدید است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی پیش از ظهر پنجشنبه در سفر یک روزه به اصفهان و در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات معلمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه بازگشایی مدارس اصل بر حفظ سلامت دانش آموزان است، اظهار داشت: مراقب سلامتی دانش آموزان هستیم و باید توجه داشت که کرونا تنها تهدید کننده سلامت دانش آموزان نیست.

آماده پذیرش دانش‌آموزان در مدارس هستیم

وی با بیان اینکه ما در مدارس به سلامت روحی و روانی و جسمی دانش آموزان توجه داریم، تصریح کرد: باید توجه داشت که دوری از مدارس تهدید خاموشی برای دانش آموزان است که تبعات آن بسیاری بیشتر از کرونا است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برنامه ما این است که در مناطق کم خطر نسبت به حضور دانش آموزان در مدارس اقدام کنیم، ابراز داشت: البته چنانچه مسئولان وزارت بهداشت تشخیص دهند که نمی‌توان این اقدام را اجرایی کرد اصراری نداریم.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق وزارت بهداشت حضور دانش آموزان در مدارس را به اختیار خانواده‌ها گذاشته است، ابراز داشت: مدارس آماده پذیرایی از دانش آموزان هستند و والدین می‌توانند بر روند رعایت پروتکل‌ها در مدارس نظارت داشته باشند.

ارتباط دانش آموزان با مدرسه قطع نشود

حاجی میرزایی با بیان اینکه نباید در شرایط کرونایی ارتباط دانش آموز با مدرسه قطع شود، اضافه کرد: نیاز است در برخی از روزهای هفته و یا حتی اگر در تمام ساعت روز ممکن نیست حداقل یک ساعت این ارتباط برقرار باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت معلمان خرید خدمت ابراز داشت: این مشکل همیشه مورد انتقاد این معلمان بود که خوشبختانه برطرف شد.

وی در خصوص اصلاحات صورت گرفته در بخشنامه و دستورالعمل نیروهای خرید خدمات اضافه کرد: در این زمینه ابلاغ شده است تا با مجموعه‌هایی قرارداد بسته شود که از توانایی مالی لازم برخوردار هستند و موجب تأخیر در پرداخت حقوق آنها نخواهد شد.

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به بازدید از مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان اضافه کرد: این مرکز در راستای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس فعالیت دارد که در کنار آن انجام پژوهش را نیز داریم.

وی با بیان اینکه محتوای آموزشی در کتب با واقعیت‌های زندگی شهروندان تلفیق شده است، افزود: بر این باوریم هر چقدر محتوای آموزشی در تعامل و پیوستگی با تجربه زیستی و زندگی واقعی دانش‌آموزان باشد درک آنها از درس عمیق‌تر خواهد شد.