تاریخ : 1399,دوشنبه 13 بهمن22:10
کد خبر : 384549 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

سقف ۵ سکه برای مهریه صرفا یک پیشنهاد بوده است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس تأکید کرد: هیچ ماده‌ای در زمینه مهریه شامل تعیین ۵ سکه به جای ۱۱۰ سکه و.... تصویب و تأیید نشده و این‌ها همگی پیشنهادات صورت‌گرفته برخی نمایندگان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ،  فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به در دستور کار بودن تدوین اصلاحیه قانون حمایت خانواده، فراکسیون قصد داشت موضوع مهریه را نیز در همان اصلاحیه مورد بررسی قرار دهد و در صورت لزوم، تغییرات و اصلاحاتی را اعمال کند.

سقف ۵ سکه برای مهریه صرفا یک پیشنهاد بوده است

فاطمه قاسم‌پور افزود: اما مطالبه برخی مردان که در نوسانات اقتصادی مسائلی از باب پرداخت مهریه برایشان ایجاد شده بود، برخی آقایان نماینده مجلس را بر آن داشت تا طرح‌هایی را در زمینه اصلاح قانون مهریه ارائه دهند.

وی با بیان این‌که فراکسیون کلیه طرح‌های ارائه‌شده را مورد بررسی قرار داد، تأکید کرد: این طرح‌ها اگرچه رافع مسائل مردان بود، اما مشکلات زیادی را برای زنان در پی داشت. به همین منظور فراکسیون زنان و خانواده مجلس طی جلساتی با ارائه‌دهندگان طرح‌‎ها و جامعه کارشناسی، به بررسی طرح‌های مذکور پرداخت.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌ها که در کمیسیون قضایی در دست بررسی قرار دارد، چندی پیش در جلسه کارشناسی با دعوت فراکسیون از حضور پژوهشگران حقوقی و قضایی و در محل این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و توضیحات مدافعین طرح نتوانست جامعه کارشناسی را قانع سازد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به همین جهت مقرر شد جلسه‌ای با حضور نخبگان و کارشناسان حقوقی و قضایی تشکیل شود و با اجماع و اقناع نخبگانی به نتیجه قابل قبولی دست یابیم.

قاسم‌پور با بیان این‌که مسیر بررسی کارشناسی تا دستیابی به نتیجه ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تاکنون هیچ ماده‌ای در زمینه مهریه شامل تعیین ۵ سکه به جای ۱۱۰ سکه و.... تصویب و تأیید نشده و این‌ها همگی پیشنهادات صورت‌گرفته برخی نمایندگان است.

وی تأکید کرد: ما در فراکسیون زنان و خانواده مجلس ضامن برقراری موازنه حقوقی میان زنان و مردان هستیم و اصلاحیه مربوط به مهریه نیز از این قاعده مستثنا نبوده و باید به گونه‌ای باشد که هم مسائل مردان را مرتفع سازد و هم در راستای تأمین حقوق زنان باشد.