تاریخ : 1399,یکشنبه 26 بهمن22:45
کد خبر : 385833 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

حساب توییتر ترامپ برای همیشه بسته شد

ما دو توییت رییس جمهور ترامپ را در چهارچوب تجلیل از خشونت مورد ارزیابی قرار دادیم که هدف آن ترویج خشونت است و می تواند دیگران را برای تکرار اعمال خشونت آمیز تحریک کند و تشخیص دادیم که این موارد باعث تشویق و تحریک مردم برای تکرار اقدامات مجرمانه می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» توییتر در حساب خود اعلام کرد: پس از بررسی های دقیقِ توییت های اخیر حساب دونالد ترامپ، ما حساب او را به دلیل خطر تحریک خشونتِ بیشتر برای همیشه معلق کردیم.

در چهارچوب حوادث کاخ سفید، تخلفات بیش از حد ترامپ از قوانین توییتر منجر به این اقدام شد. در چهارچوب قوانین عمومیِ ما این اصل وجود دارد تا مردم بتوانند به طور مستقیم از نظر مقامات و رهبران جهان آگاه شوند.

با این حال، سالها قبل مشخص کردیم که این حسابها از قوانین ما بالاتر نیستند و نمی توانند از Twitter برای تحریک خشونت استفاده کنند. ما در مورد سیاست های خود و اجرای آنها شفاف خواهیم بود.

در گزارش زیر یک تحلیل جامع از رویکرد اِعمال سیاست ما در این مورد آورده میشود.

در ۸ ژانویه ۲۰۲۱، رئیس جمهور دونالد ج. ترامپ توییت کرد:

"۷۵ میلیون میهن پرست بزرگ آمریکایی که به من رأی دادند دوباره امریکا را بزرگ خواهند کرد و در آینده صدای رسایی خواهند داشت. به آنها به هیچ وجه و شکلی بی احترامی و رفتار ناعادلانه نمی شود!!! ”

اندکی پس از آن، رئیس جمهور توییت کرد:

"برای همه کسانی که سوال کرده اند، من در ۲۰ ژانویه به مراسم تحلیف نخواهم رفت."

با توجه به تنش های مداوم در ایالات متحده، این دو توییت رئیس جمهور را از جمله مصادیق تحریک خشونت تشخیص داده ایم که این توییت ها خشونت را ترویج داده و حساب کاربر دونالد ترامپ باید بلافاصله برای همیشه معلق شود.

ارزیابی

ما دو توییت ارجاع داده شده بالا را در چهارچوب تجلیل از خشونت مورد ارزیابی قرار دادیم که هدف آن ترویج خشونت است که می تواند دیگران را برای تکرار اعمال خشونت آمیز تحریک کند و تشخیص دادیم که این موارد باعث تشویق و تحریک مردم برای تکرار اقدامات مجرمانه می باشد. از جمله:

اظهارات پرزیدنت ترامپ مبنی بر اینکه در مراسم تحلیف شرکت نخواهد کرد، توسط تعدادی از طرفداران وی دریافت شد و این امر بر عدم قانونی بودن انتخابات تایید و تاکید می کند.

توییت دوم نیز می تواند تشویقی برای افراد به رفتار خشونت آمیز باشد زیرا وی به طور ضمنی این نکته را القا می کند که چون او شرکت نمی کند پس مراسم "امن" نیست.

استفاده از کلمات "میهن پرستان آمریکایی" برای توصیف برخی از طرفداران وی نیز به عنوان حمایت از کسانی که در پایتخت آمریکا اقدامات خشونت آمیز مرتکب می شوند، تفسیر نادرستی است.

شاره به هواداران وی با عنوان "صدای رسایی در آینده" و اینکه "آنها به هیچ وجه و شکلی مورد بی احترامی و رفتار ناعادلانه قرار نخواهند گرفت!!!" به عنوان نشانه دیگری تفسیر می شود که رئیس جمهور ترامپ قصد ندارد "انتقال منظم قدرت" را تسهیل بخشد و در عوض قصد دارد به حمایت، توانمند سازی و سپر کردن کسانی ادامه دهد که معتقدند وی در انتخابات پیروز شده است.

به این ترتیب، تصمیم ما این است که این دو توییت بالا احتمالاً به دیگران القا خواهد کرد که اقدامات خشونت آمیزی که در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ اتفاق افتاده است، را تکرار کنند و چندین شاخص وجود دارد که آنها این پیامها را گرفته و به خشونت تشویق می شوند.

منبع: توئیتر


کد خبرنگار : 15