تاریخ : 1399,سه شنبه 05 اسفند14:07
کد خبر : 386890 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رئیس جمهوری که می تواند کشور را با قدرت اداره کند

ایرنا نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رییس جمهوری که با مشارکت حداکثری بر سر کار بیاید احساس پشتیبانی بیشتری از ناحیه مردم می‌کند و می‌تواند با قدرت و قوت قلب بهتری مدیریت اجرایی کشور را برعهده بگیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، درباره مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری، گفت: جمهوری اسلامی نظام صددرصد مردمی است و انقلاب اسلامی براساس خواست و اراده ملت ایران ظهور و بروز کرد و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، همه ابعاد این نظام مبتنی بر آرای مردمی بنیان نهاده شده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را زمینه‌ساز تقویت وحدت ملی توصیف کرد و افزود: رییس جمهوری که با مشارکت حداکثری بر سر کار بیاید احساس پشتیبانی بیشتری از ناحیه مردم می‌کند و می‌تواند با قدرت و قوت قلب بهتری مدیریت اجرایی کشور را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: حضور پرشور مردم پای صندوق‌ رای موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی مقابل بیگانگان است و در دنیای سیاست،  جمهوری اسلامی را نظامی کاملا استوار، پرقدرت و باپشتوانه قلمداد می‌کنند.

مصباحی مقدم به میدان آمدن و استفاده مردم از حق مشروع خود برای حضور در انتخابات و انتخاب رییس جمهوری توانمند و کارآمد را بسیار شایسته و ضروری دانست و گفت: احزاب و جریان‌های سیاسی در چنین شرایطی وظیفه دارند مردم را به انتخابات دلگرم کرده و به‌شکل قوی به میدان بیایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسی نباید از احتمال کاهش حضور مردم پای صندوق‌ رای سخن به میان آورد و از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایراد بگیرد. بنابراین در چنین شرایطی فضای رسانه‌ ملی، نوشتاری و فضای مجازی همه باید در خدمت حضور حداکثری ملت برای انتخابات ۱۴۰۰ باشد.

مصباحی‌مقدم درباره وظایف دستگاه‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری،  عملکرد مجلس و دولت در تشویق مردم به حضور پای صندوق رای را تاثیرگذار دانست و گفت: اگر مردم احساس کنند که دولت و مجلس دلسوز آنها هستند و همواره به‌دنبال برداشتن گام‌هایی برای کاهش نگرانی‌های آنها هستند تاثیر بزرگی بر تمایل آنها برای حضور پای صندوق‌ رای خواهد داشت.

وی درباره ضرورت تلاش جمهوری اسلامی ایران برای به‌دست آوردن متحدان برای خود تصریح کرد: البته ایران تاکنون هیچ‌گاه تنها نبوده و نیست چراکه ملت‌های منطقه هوادار جمهوری اسلامی هستند؛ بسیاری از کشورهای جهان سوم هم، دل‌هایشان با نظام جمهوری اسلامی همراه است و ما همدلی این کشورها را از مسائل متعددی که اتفاق می‌افتد درک می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما باید بتوانیم هر چه بیشتر با دولت‌هایی که با جمهوری اسلامی روابط حسنه دارند رایزنی کرده و دیپلماسی‌مان سیاسی را فعال‌تر کنیم، اظهار کرد: اگر بتوانیم همراهی چین و روسیه که با غرب رقابت دارند بدست بیاوریم و با کمک سایر کشورهای همسو می توانیم مقابل فزون‌خواهی آمریکا مقاومت کنیم.