تاریخ : 1399,یکشنبه 10 اسفند21:02
کد خبر : 387367 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رستمی: توجه به حوزه‌های علمی از نقاط قوت انقلاب اسلامی

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: مهمترین نقاط قوت ایران که موجب اقتدار کنونی شده،توجه به علم، دانش و دانشگاه‌ها بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در جمع مسئولان دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نعمت انقلاب گفت: قبل از انقلاب به دانشگاه‌های ما توجه نمی‌شد اما این روزها دغدغه دانشگاه‌ها حتی در دورافتاده و محروم‌ترین مناطق کشور جذب دانشجوی خارجی است.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های مقام معظم رهبری موضوع تحریف است، گفت: دشمنان در تلاش برای پشیمان کردن مردم از تغییر گفتمان حاکم بر منطقه و ایجاد گفتمان رقیب در دنیا هستند.

وی با بیان اینکه روزی سفیر کشور خارجی برای شاه این مملکت تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری می‌کرد، افزود: اما امروزه محور گفت وگوی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا و همچنین مناسبت‌ها، سیاست‌ها و تقابل‌ها مسئله ایران و نوع مواجهه با آن است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین نقاط قوت ایران که موجب اقتدار  کنونی شده،توجه به علم، دانش و دانشگاه‌ها بوده عنوان کرد: نباید از این موضوعات مهم که موجب پیشرفت شده غافل بود.

رستمی با مهم ارزیابی کردن حوزه علمی کشور به پیام معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام(ره) در بحبوحه جنگ طی پیامی فرمودند که الان نوبت نهضت علمی است، ایشان تمام آسیب‌ها و محدودیت‌ها و مشکلات کشور را ناشی از این می‌دانست و راه‌حل رفع مشکلات را قوی شدن جریان علمی دانستند.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: جریان علمی در کشور راه‌اندازی شده و هم‌اینک به قله‌ای رسیدیم که عامل بازدارنده و نقطه اقتدار کشور شده است. از نظر دفاعی به اقتدار رسیدیم و دلیل آن جریان علمی است.