تاریخ : 1399,یکشنبه 17 اسفند13:03
کد خبر : 388101 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

معترضان در بارسلونا به طرف نیروهای مجری قانون سنگ پرتاب کردند

پلیس کاتالونیا اعلام کرد، معترضانی که به زندانی شدن "پابلو هاسل"، فعال سیاسی، نویسنده، شاعر و رپر معروف کاتالونیایی اعتراض داشتند، به طرف نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس کاتالونیا در توییتی اعلام کرد، گروه‌هایی از مردم خشونت‌طلب عصر شنبه در بارسلونا به طرف نیروهای مجری قانون شیشه، رنگ و سنگ پرتاب کردند. پلیس از طریق بلندگو از آنها خواست تا دست از این رفتارها و اقدامات خود بردارند.

براساس گزارش خدمات اورژانس وزارت بهداشت کاتالونیا، در جریان اعتراضات روز شنبه هیچ کس زخمی نشده است.

تصاویر ویدئویی از این اعتراضات در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد معترضان آتش روشن کرده و شعارهایی در رابطه با آزادی فوری هاسل سر داده بودند.

به دنبال بازداشت هاسل، اعتراضات از اواسط فوریه در اسپانیا آغاز شد. هاسل در سال ۲۰۱۸ میلادی به خاطر "تعریف و تمجید از تروریسم" و تهمت زدن به سلطنت اسپانیا در بیش از ۶۰ توییت که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی منتشر کرده بود و همچنین به خاطر یکی از آهنگ‌هایش که در یوتیوب آن را منتشر کرده بود به ۹ ماه حبس در زندان محکوم شد. این خواننده کاتالونیایی قرار بود به صورت داوطلبانه خود را به زندان معرفی کند اما از انجام این کار امتناع کرد. وی در تاریخ ۱۶ فوریه بازداشت شد.

در جریان اعتراضات کنونی در اسپانیا بیش از یکصد تن از جمله ده‌ها نیروی مجری قانون زخمی شده‌اند.