تاریخ : 1399,سه شنبه 19 اسفند15:26
کد خبر : 388404 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جزییات نام‌نویسی داوطلبان شورای شهر تهران برای انتخابات ۱۴۰۰

سخنگوی فرمانداری تهران از ثبت‌نام کاندیداهای شورای شهر تهران، ری و تجریش به صورت غیرحضوری از ۲۰ تا ۲۶ اسفند خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ایمان قربانی با اشاره زمان آغاز ثبت‌نام انتخابات شوراها اظهار کرد: ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، ۲۰ اسفند و از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و انتخابات یک فرآیندی دارد که در حوزه تهران از اوایل امسال اقدامات مقدماتی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پس از دستور وزیر کشور مبنی بر تشکیل ستاد انتخابات در سراسر کشور، در تهران نیز این ستاد با دستور فرماندار تهران تشکیل شده است و ثبت‌نام انتخابات شوراها از ۲۰ اسفند ماه تا ۲۶ اسفند به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی فرمانداری تهران ادامه داد: تمام خبرگزاری‌های کشور، رسانه‌های تصویری، شنیداری و رسانه‌های مکتوب این رویداد را پوشش خبری خواهند داد همچنین طی مکاتباتی که بامدیرعاملان خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها انجام شده است، مدارک خبرنگاران و عکاسان برای پوشش خبری اخذ و برای آنها کارت صادر شده است.

قربانی افزود: ثبت‌نام از ۲۰ اسفند ماه و از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ ادامه خواهد داشت و در روز پایانی این زمان از ساعت ۸ تا ۱۸ خواهد بود.

وی درباره فرآیند ثبت‌نام انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: ثبت‌نام انتخابات به دو صورت خواهد بود؛ در مرحله ابتدایی، اپلیکیشنی است که کاندیداها و نامزدها می‌توانند مدارک خود را در این اپلیکیشن بارگذاری و ثبت‌نام کنند و این فرآیند به صورت غیرحضوری است و تنها در مرحله پایانی، همه کاندیداها برای اصالت مدارک‌شان باید به سایت ثبت‌نام مراجعه کنند.

سخنگوی فرمانداری تهران افزود: درخواست ما از تمامی کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر تهران، ری و تجریش حتماً وارد اپلیکیشن مورد اشاره بشوند و مدارک  خود را بارگذاری کنند و در مرحله پایانی که کنترل مدارک است به فرمانداری مراجعه کنند که زمان کمتری را طی کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دوران کرونا قرار داریم و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پرسنل فرمانداری همچنین کاندیداها و نامزدها محلی در فضای باز و مساحت مناسب برای حضور کاندیداها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تدابیری هم برای رعایت فاصله‌های اجتماعی پیش‌بینی شده است  تا روزانه تعدادی مشخص برای ثبت‌نام در فرمانداری حاضر شوند و چنانچه از تعداد مدنظر افزایش یابد پذیرش آنها به روز بعد موکول می‌شود.

سخنگوی فرمانداری تهران یادآور شد: فرایند انتخابات شوراها مانند انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری نیست و نظارت آن توسط مجلس شورای اسلامی است که اعضای آن در استان تهران مشخص هستند در فرآیند ثبت‌نام و اجرای انتخابات حضور دارند و پس از فرآیند ثبت‌نام از کاندیداها، پرونده‌های آنها به مراجع چهارگانه جهت استعلام ارسال می‌شود که این مرحله توسط هیئت اجرایی انجام می‌شود و پس از اتمام این مرحله پرونده‌ها به هیئت نظارت ارجاع داده می‌شود؛ در صورتی که در هیئت اجرایی مدارک کاندیدا رد شده باشد به وی اطلاع داده می‌شود و این افراد برای اعتراض به هیئت نظارت مراجعه خواهند کرد و شکایت در هیئت نظارت بررسی می‌شود و پرونده یا تأیید یا رد خواهد شد؛ پس از این مرحله به داوطلب اطلاع داده می‌شود که به عنوان مثال شما براساس ماده قانونی رد شده‌اید و داوطلب می‌تواند به هیئت نظارت کشوری اعتراض خود را اعلام کند و در صورتی که هیئت نظارت کشوری داوطلب را محق دانست، تأیید و در غیر این صورت پرونده بسته می‌شود.