تاریخ : 1399,دوشنبه 25 اسفند01:47
کد خبر : 388952 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

فوری/ با حکم دیوان عدالت اداری صورت گرفت؛

لغو برگزاری چهل و هشتمین آزمون دستیاری پزشکی در ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

در شبی که گذشت بر اساس شنیده‌ها آزمون دستیاری در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ با حکم دیوان عدالت اداری لغو شد، اما رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی در گفتگو در این خصوص اعلام کرد: خبر تعویق چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی کذب است و داوطلبان لازم است به شایعات توجه نکنند.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیش از این قرار بود تا چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شود. رعایت قانون در نحوه برگزاری چهل و هشتمین دوره آزمون دستیار در صدر دغدغه های بخش مهمی از پزشکان عمومی و داوطلبین این آزمون بود و با وجود این، داوطلبان این آزمون بارها درخواست کردند که تاریخ برگزاری این آزمون بنا به قوانین موجود باید تغییر یابد ولی این درخواست بی پاسخ ماند. بنا به مفاد قانونی برگزاری آزمون در هر تاریخی غیر از تیر ۱۴۰۰ غیر قانونی است.

محسن جلواتی قائم مقام دیده‌بان شفافیت و عدالت تعداد موافقان و امضا کنندگان موضوع دفاع از حقوق پزشکان عمومی در این آزمون را حدود ۶۰۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت های زمانی و با توجه به کمپین ها و کارزارهای مختلف این تعداد پزشک معترض ظرف سه روز در سامانه رسمی ثبت مطالبات مردمی دیده بان شفافیت و عدالت  به نشانی .... این مطالبه را امضا نموده اند و  امری اشکار است که  درصد بسیار بالایی از داوطلبان آزمون تخصص پزشکی پیش رو، از قانون شکنی های متعدد در خصوص برگزاری این آزمون معترض و شاکی هستند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از طرح شکایت داوطلبان آزمون دستیاری در این کمیسیون خبر داد و گفت: این آزمون هر سال برای پذیرش دستیاران تخصصی برگزار می گردد، متاسفانه جمع کثیری از داوطلبین چهل و هشتمین دوره این آزمون مدعی انجام تخلفات و قانون گریزی توسط مسئولین این آزمون هستند و نسبت به این موضوع معترض هستند. (جزئیات بیشتر)

در شبی که گذشت بر اساس شنیده‌ها آزمون دستیاری در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ با حکم دیوان عدالت اداری لغو شد، فرهاد تیمورزاده مدیر مسئول انتشارات تیمورزاده چندی پیش با انتشار توئیتی خبر از لغو چهل وهشتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی که بر اساس آخرین اعلام مرکز سنجش و آموزش پزشکی قرار است ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار شود؛ داد.

اما در کمتر از یکساعت، سعید هاشمی رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در این خصوص اعلام کرد: خبر تعویق چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی کذب است و داوطلبان لازم است به شایعات توجه نکنند.

وی در ادامه افزود: چهل و هشتمین آزمون دستیاری پزشکی در موعد مقرر، ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

سرانجام؛ لغو چهل وهشتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۰

سرانجام پس از چندین ماه ارائه درخواست اجرای قانون از سوی جمع کثیری از پزشکان و داوطلبان آزمون دستیاری، دیوان عدالت اداری دستور توقف عملیات اجرایی برگزاری آزمون دستیاری تخصصی دوره چهل و هشتم را تا تعیین و تکلیف نهایی صادر و اعلام کرد.

با این حساب چهل و هشتمین آزمون دستیاری در فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزاری نخواهد شد و زمان جدید آن به زودی اعلام می‌شود. این دومین بار است که این آزمون به تعویق می‌افتد.


کد خبرنگار : 38