تاریخ : 1399,دوشنبه 25 اسفند21:18
کد خبر : 389058 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

وزیر آموزش و پرورش:

لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس ‌ارائه شد‌

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه جذب نیروی انسانی در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار نیرو جذب شده و می‌شوند و در بخش بهبود وضعیت معلمان نیز لایحه رتبه‌بندی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر آموزش و پرورش در برابر بزرگترین چالش قرن قرار دارد و شرایط بیماری کرونا همه معادلات نظام آموزشی را تحت الشعاع قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: جمعیت عظیم دانش‌آموزان و فرهنگیان که همیشه آموزش حضوری را در اختیار داشتند دچار تغییر و تحولاتی شدند و در حقیقت بستری جدید فراهم شد. خوشبختانه تاب‌آوری همه مجموعه‌ها و به ویژه نظام تعلیم و تربیت در این عرصه خود را به خوبی نشان داد و در این مسیر بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی، مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و فضای مجازی به کمک آموزش و پرورش آمد. به هر شیوه تلاش کردیم تا آموزش تعطیل نشود و درک عمیقی از وضعیت موجود در بین همه مجموعه ایجاد و همه بتوانند با شرایط پیش آمده خود را وفق دهند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه شاد به عنوان یک بستر درون سازمانی به سرعت و با تلاش همگانی جای خود را در بین معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان پیدا کرد؛ اگرچه به عنوان یک فرصت از آن یاد می‌شود اما یقین جای آموزش و حضوری رو نخواهد گرفت. بارگزاری محتواهای آموزشی در بستر شبکه شاد و فرصت بهره‌مندی معلمان و دانش‌آموزان از این مهم به خوبی فراهم شده و در حال انجام است که به طور معمول روزانه بین 500 تا 700 هزار پیام آموزشی در شبکه بین اعضا جا به جا می‌شود.

حاجی میرزایی اظهار داشت: شرایط پیش آمده در نظام آموزشی ایران در فضای مجازی با متوسط جهانی تقریباً یکسان و نزدیک به هم است. اصل را بر آموزش حضوری گذاشته و خواهیم گذاشت و هیچ آموزشی جایگزین آموزش‌های حضوری نخواهد شد اما ناچاراً به دنبال ترسیم نقشه جدید و با شرایط حاکم بر جامعه بودیم که به خوبی این طراحی انجام و در اختیار افراد قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از دغدغه‌ها، حوزه پرورشی و تربیتی بود که در حال حاضر حدود 300 هزار کانال در این حوزه فعال است و در عرصه‌های گوناگون و متنوعی با اقبال خوب خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان در حال انجام فعالیت هستند.

وی افزود: در حوزه ارتقای سواد رسانه‌ای اقدامات ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش صورت گرفته و به دنبال تامین ابزار الکترونیکی هوشمند برای دانش‌آموزان در شرایط فعلی هستیم و تلاش کرده‌ایم تا از ظرفیت‌های دولتی، مردمی، مشارکتی و خیرین در این مسیر بهره‌گیری کنیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: برای دانش‌آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند به شیوه‌ها و روش‌های دیگر کار انجام گرفته از جمله تهیه درس‌نامه‌ها و خودآموز و تلاش شده تا آموزش استمرار و جریان داشته باشد. در حوزه جذب نیروی انسانی در سال جاری حدود 100 هزار نیرو جذب شده و می‌شوند و در بخش بهبود وضعیت معلمان نیز لایحه رتبه‌بندی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بیش‌ترین نیروی انسانی جذب شده در کشور در سه سال اخیر که بیش از 19 هزار نفر بوده، مربوط به سیستان و بلوچستان است و در این راستا می‌کوشیم تا فاصله شاخص‌های آموزشی و تربیتی این استان با میانگین کشوری را کاهش دهیم.