تاریخ : 1400,سه شنبه 03 فروردين05:58
کد خبر : 389716 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

آذری جهرمی: فیلتر سایت‌ها به سبک گذشته منسوخ شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک دید و بازدید مجازی نوروزی اعلام کرد که انسداد سایت‌ها به سیاق گذشته منسوخ شده و دیگر با فیلتر و فیلترینگ نمی‌توان جلوی شکاف بین نسل‌ها را گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از برنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دید و بازدید مجازی خود با اشاره به موضوع تربیت در فضای مجازی گفت که تربیت در این فضا هم مانند فضای حقیقی است.

محمد جواد آذری جهرمی در این مورد گفت: «آن‌هایی که فکر می‌کنند مسوولیت تربیت فرزندانشان در فضای مجازی تنها با حاکمیت است؛ یک نگاه به فرزندان مسئولان راست و چپ کنند. خیلی‌ها توان تربیت فرزندان خودشان هم نداشتند. شما از آن‌ها انتظار تربیت جامعه را دارید؟»

او همچنین با اشاره به منسوخ شدن فیلترینگ سایت‌ها ادامه داد: «انسداد سایت‌ها به سیاق گذشته دیگر منسوخ است، چه با رمزنگاری‌های پیشرفته و چه با ابزار‌های ماهواره‌ای که بزودی فراگیر می‌شود. این اعتقاد اکثر صاحبنظران است.» به باور او در این فضا راهکار موثر برای ایفای نقش، تکیه بر جوان‌های خلاق و وارد شدن در رقابت با پلتفرم‌های بین‌المللی است. او گفت: «موانع داخلی و تنگ نظری‌ها رفع شود، جوان‌های توانمندی داریم.»

به گفته او در حال حاضر علم دانش‌آموزان و نوجوانان در استفاده از فضای مجازی، از علم والدین آن‌ها بیشتر است. جهرمی در این مورد اعلام کرد: «این در جامعه ما چالش کوچکی نیست. شکاف بین نسلی در فضای مجازی جدی‌تر است. این شکاف را با فیلتر پر نمی‌کنند با آموزش مداوم و موثر ترمیم می‌کنند. باید کار‌های بنیادین انجام داد نه سطحی.»