تاریخ : 1400,پنجشنبه 05 فروردين15:20
کد خبر : 389936 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تعیین تکلیف استخدام معلمان ورودی سال‌های ۹۱ تا ۹۹

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس از تعیین تکلیف و استخدام معلمان ورودی سال‌های ۹۱ تا ۹۹ در سال جاری خبر داد و گفت: به زودی استخدام کارکنان فعال در این سال‌ها را در جلسه علنی مطرح خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی اسماعیلی در گفتگوی اختصاصی با صدا و سیما ضمن تبریک سال جدید درباره اولویت‌های کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اساس پیشرفت و ترقی هر کشوری بستگی به نظام آموزشی آن کشور دارد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم از ابتدای فعالیت خود تاکنون توانسته است برنامه‌ریزی‌های خوبی را در راستای تقویت آموزش و پرورش و آموزش عالی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقویت و توسعه و رشد علمی معلمان مورد توجه مجلس است، افزود: رتبه بندی معلمان یکی از موارد مدنظر ماست که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز پرداخته شد و قانون رتبه بندی در سال جدید، به آموزش و پرورش جهت اجرا ارسال خواهد شد.

نماینده مردم میانه ساماندهی و تعیین تکلیف استخدام کارکنان آموزش وپرورش را یکی از مهم‌ترین چالش‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: برای ساماندهی نیروی انسانی که از سال‌های ۹۱ تا ۹۹ در آموزش وپرورش فعالیت دارند، طرحی را آماده کردیم و درصدد هستیم در صحن علنی مجلس پس از تعطیلات نوروزی پیگیری و به قانون تبدیل کنیم.

اسماعیلی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در کنار ورودی‌های سال‌های ۹۲ تا ۹۹، همچنین افرادی که به شکل آزاد، فارغ التحصیل دانشگاه‌ها و علاقه‌مند هستند و در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند بتوانند جذب آموزش وپرورش شوند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی همچنین درباره استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز برای آن بودجه در نظر گرفته شد، گفت: افرادی که در این زمینه‌ها فعال هستند و از سال ۷۹ تا ۹۱ مشمول این قانون بودند، تعیین تکلیف شدند و ۲۵ هزار نفر باقی مانده اند که بر اساس ضوابط قانونی منتظر هستیم سازمان امور استخدامی ردیف استخدامی آن‌ها را هرچه زودتر اجرایی کند و ما بتوانیم معلمان را تعیین تکلیف کنیم و بر این موضوع نیز نظارت خواهیم کرد.

مهدی اسماعیلی درباره تغییرات در کنکور ۱۴۰۰ نیز افزود: برابر اظهاراتی که از گذشته تاکنون برای مجلس از سوی دانش آموزان و اولیای آن‌ها ارسال شده است و متقاضی شرکت در مراکز آموزش عالی هستند، یکی از موضوع‌های مهم، کنکور است که مستمر جامعه ما را دچار چالش و به نوعی ایجاد افسردگی در جوانان ما کرده است و آن‌ها در هیجان کنکور زندگی می‌کنند و به همین جهت کمیسیون آموزش قدم‌هایی را برداشته و پیشنهاد‌هایی را شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته است تا ساز و کار جدیدی را داشته باشیم و در کوتاه مدت مشکل دانش‌آموزان و کنکور آن‌ها را به نوعی حل کنیم.

وی درباره برخی از رشته‌های خاص مانند گروه پزشکی هم گفت:در کشور ما برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها به جهت خاصیتی که دارند باعث شده اند، نتوانیم در کوتاه‌مدت موضوع را حل کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: عدالت آموزشی به ما می‌گوید کیفیت دانشگاه‌های سایر نقاط کشور را به حدی برسانیم که انگیزه‌ای برای تراکم در یک دانشگاه و در یک رشته خاص وجود نداشته باشد و مصمم هستیم عدالت آموزشی را در دانشگاه‌های کشور به جایی برسانیم که تراکم در پشت برخی از دانشگاه و رشته‌های خاص وجود نداشته باشد.