تاریخ : 1400,دوشنبه 09 فروردين15:35
کد خبر : 390279 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

۲ ویژگی عصر ظهور در بیان امام حسین(ع)

طبق روایات وقتی حضرت مهدی عج‌الله تعالی فرجه ظهور می‌کنند، عقل و ایمان به نهایت خود می‌رسند و اخلاق انسان‌ها متعالی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام جواد نصرالله‌پور در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه در زمانه‌ای که ظلم، فساد، بیماری و گرفتاری‌های بشر فراگیر شده است، تمام انسان‌ها به ویژه شیعیان چشم‌انتظار آینده‌ای روشن و آن آرمان‌شهر حقیقی و منجی موعود هستند، افزود: این همان منجی‌ای است که تمام وعده‌های انبیا و اولیا و اوصیا نسبت به برپایی جامعه‌ای سراسر توحیدی و در اوج ایمان، اخلاق و کرامت انسانی را محقق می‌کند. طبق روایات وقتی حضرت مهدی عج‌الله تعالی فرجه ظهور می‌کنند، عقل و ایمان به نهایت خود می‌رسند و اخلاق انسان‌ها متعالی می‌شود. در نتیجۀ عدم گناه مردم، آسمان بی‌دریغ می‌بارد و زمین بی‌دریغ می‌رویاند و تمام گنج‌های خود را در اختیار امام عصر عج‌الله تعالی فرجه قر ار می‌دهد و به تعبیر امام حسین(ع) در آخرین خطبۀ روز عاشورا: وَ لَیُنْزِلَنَّ الْبَرَکَةَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ حَتَّى إِنَّ الشَّجَرَةَ لَتُقْصَفُ بِمَا یَزِیدُ اللَّهُ فِیهَا مِنَ الثَّمَرَةِ وَ لَتَأْکُلُنَّ ثَمَرَةَ الشِّتَاءِ فِی الصَّیْفِ وَ ثَمَرَةَ الصَّیْفِ فِی الشِّتَاءِ؛ یعنی به قدرى برکت از آسمان به سوی زمین نازل مى‌‏شود که شاخه درخت از زیادى میوه مى‏‌شکند؛ میوه زمستانى در تابستان و میوه تابستانى در زمستان خورده مى‏‌شود.

وی با تصریح بر اینکه در عصر ظهور اعتماد بین مردم افزایش می‌یابد، گفت: امام باقر علیه‌السلام در روایتی فرمود در آن دوران هر نیازمندی از جیب برادر مؤمن خود به اندازۀ نیاز خود برمی‌دارد و برادرش نیز جلوگیری نخواهد کرد. بیماری و گرفتاری برای همیشه رخت خواهد بست. آن حضرت در روایتی دیگر فرمود هر بیماری که عصر ظهور قائم ما را درک کند، معالجه خواهد شد؛ هر ضعیفی قوی و هر ناتوان جسمی، نیرومند می‌شود و یا طبق حدیثی دیگر وَ لَا یَبْقَى عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ أَعْمَى وَ لَا مُقْعَدٌ وَ لَا مُبْتَلًى إِلَّا کَشَفَ اللَّهُ عَنْهُ بَلَاءَهُ بِنَا أَهْلَ الْبَیْتِ؛ در روى زمین شخص نابینا و زمین‏‌گیر و مبتلایى نخواهد بود مگر اینکه خداوند به وسیلۀ ما اهل‌‏بیت بلا را از او برطرف مى‏‌کند.

نصرالله‌پور افزود: طبق روایات، امام عصر(عج) راه‌های عمومی و جاده‌های اصلی را توسعه خواهد داد. هر چیزی که سد راه مردم باشد، از بین می‌برد. بدعت‌ها را از بین می‌برد. عدالت و مواسات را بین مردم برقرار خواهد کرد به گونه‌ای که کسی نیازمند زکات نمی‌شود. خلاصه آنکه تمام مشکلات بشری که در اثر بی‌عدالتی، ظلم و زورگویی حاکمان مستبد به وجود آمده، توسط آن حضرت رفع خواهد شد؛ به طور کلی ظهور امام زمان(عج) مساوی با بروز تمام خوبی‌هاست. برای رسیدن به چنین دورانی باید سختی‌ها را تحمل و عاشقانه مجاهده کرد. حاج قاسم نمونۀ بارزی از شیعیانی بود که اینچنین رفتار کرد و نشان داد.