تاریخ : 1400,دوشنبه 09 فروردين16:00
کد خبر : 390283 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

برای کاهش وزن خود چگونه ورزش کنیم؟

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: برای حفظ سلامتی و جلوگیری از افزایش وزن باید بین کالری دریافتی و فعالیت بدنی توازن برقرار شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سونیا لطف‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تاثیرات ورزش در زندگی افراد ، اظهار کرد: علاوه بر اینکه در هر شرایطی نباید از بدن خود غافل شویم، به هیچ عنوان نباید ورزش را نیز فراموش کنیم و هیچ چیزی از اهمیت ورزش کم‌ نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه عید نوروز نیز هیچ منافاتی با ورزش کردن ندارد، افزود: مصرف بی‌رویه آجیل، شیرینی و شکلات باعث افزایش دریافت کالری می‌شود که این قضیه موجب افزایش وزنی شده و ممکن است نتوانیم آن‌ را کاهش دهیم.

این مسئول با بیان اینکه ورزش سوخت‌ و ساز و متابولیسم پایه بدن را بالا می‌برد، تصریح کرد: یکی از اقدامات اصلی در کاهش وزن، کاهش مصرف مواد قندی و چربی اشباع شده‌ است که می‌تواند موثر باشد و با توجه به اینکه مصرف بی‌رویه شیرینی و شکلات باعث افزایش وزن می‌شود، بنابراین میوه و سبزیجات تازه جایگزین خوبی برای آن‌ها است؛ البته مصرف سبزیجات باید تا حد امکان به‌صورت خالص بوده و از حالت سرخ شده آن دوری کرد.

لطف‌اللهی با اشاره به اینکه ورزش همراه با کنترل تغذیه موثر خواهد بود و بین فعالیت افراد و کالری دریافتی باید توازن برقرار شود و در رابطه با اصول درست ورزش کردن، ادامه داد: افراد برای جلوگیری از ایجاد خستگی و تداوم در ورزش باید ورزش خود را با اصول آغاز کنند.

وی با بیان اینکه افراد قبل از شروع ورزش اگر مشکلی دارند باید با پزشک خود مشورت کنند و در رابطه با اصول درست ورزش کردن، خاطرنشان کرد: بهتر است افراد در ۳ جلسه اول ورزش خود در خانه حدود ۳۰ دقیقه برای ورزش وقت بگذارند و بعد از سه جلسه به صورت ۳ جلسه‌ای با توجه به توان بدنی خود حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به زمان ورزشی خود اضافه کنند تا نهایتا در طول ۱۲ هفته زمان ورزش خود را به ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه به‌صورت یک روز در میان برسانند.