تاریخ : 1400,چهارشنبه 18 فروردين12:22
کد خبر : 391208 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

مأموریت‌گرایی دانشگاه الزهرا تمرکز روی زنان و کارآفرینی

رئیس دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه امسال گروه‌های آموزشی این دانشگاه بر روی مطالعات زنان تمرکز دارند، گفت: مهمترین گام دانشگاه الزهرا، توانمندسازی 10 هزار دانشجو در قالب کارگاه‌های مهارت‌افزایی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه این دانشگاه بیشترین آمار تعداد دانشجویان شهرستانی را در بین دانشگاه‌های تهران دارد، گفت: رسالت دانشگاه الزهرا توانمند کردن تمامی دانشجویان است تا بتوانند زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند پس از برگشت به شهر محل زندگی خود، به عنوان کارآفرین ایجاد شغل کرده و در اقتصاد کشور اثرگذار باشند.

وی افزود: مأموریت‌گرایی دانشگاه الزهرا این است که با توجه به موقعیتی که دارد در سال جاری تمرکز خود را بر روی حوزه زنان بگذارد؛ به طوری که در برخی از گروه‌های آموزشی بحث مطالعات زنان را به طور جدی دنبال خواهد کرد. همچنین تمرکز معاونت پژوهشی این دانشگاه در حوزه زنان پررنگ‌تر خواهد بود چرا که توجه به توانمندسازی آنها از نگاه 10 هزار دانشجو در قالب کارگاه‌های مهارت‌افزایی انجام می‌شود.

ملانظری تصریح کرد: این دانشگاه بیشترین آمار تعداد دانشجویان شهرستانی را در بین دانشگاه‌های تهران دارد. زیرا یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه الزهرا ایجاد فرصت‌های اشتغال برای دانشجویان است تا بتوانند از تخصص و مهارتی که در طول تحصیل یاد گرفته‌اند در صنعت و رونق تولید و اقتصاد استفاده کنند.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: دانشگاه الزهرا یک رسالت اجتماعی نیز دارد که در این رسالت تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در جامعه اثرگذار باشیم. به طوری که حوزه‌ کاری مختلفی را در زمینه مسائل حقوقی و قانونی، تأثیرگذاری مادی، نیازهای قانونی، ارتباط با مجلس برای فعالیت‌های پژوهشی و همچنین تغییرات در قانون‌گذاری که می‌تواند مشکلات رسالت اجتماعی این دانشگاه را رفع کند، انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و موج چهارم آن یک دهم دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه کاهش یافته و اکنون یک دهم از تمامی دانشجویان در خوابگاه‌ها سکونت دارند. این در حالی است که تا قبل از شیوع کرونا مشکلات جدی از نظر ظرفیت پذیرش اسکان دانشجویان داشتیم اما باید بگویم بعد از بیماری کرونا ما همچنان نیازمند خوابگاه دانشجویی زیادی خواهیم بود که باید از طریق خوابگاه‌های استیجاری این نیاز را برطرف کنیم.

وی درباره کیفیت آموزش مجازی دانشجویان گفت: ‌نسبت به ترم اول در زمان شیوع ویروس کرونا کیفیت آموزشی افزایش یافته است به طوری که در ترم اول اساتید چشم‌انتظار بودند تا بیماری رفع شده تا کلاس‌های حضوری خود را برگزار کنند که همین امر باعث شده بود آنها بر روی آموزش مجازی تمرکز نداشته باشند اما در ترم دوم با ادامه‌دار شدن ویروس کرونا همه اساتید به این نتیجه رسیدند که باید آموزش در بستر مجازی را دنبال کنند که در آن زمان تهیه محتوای آموزشی به سرعت انجام شد.

وی افزود: اساتید جوان با سرعت بیشتری آموزش‌ها را آغاز کردند اما اساتید مربوط به نسل گذشته با فاصله زمانی بیشتری توانستند آموزش را در فضای مجازی انجام دهند. در حال حاضر آموزش در فضای مجازی با کیفیت خوبی دنبال می‌شود چرا که امروز از ابزارهای مختلف در فضای مجازی مطالب راحت‌تر به دانشجویان انتقال پیدا می‌کند زیرا در گذشته محدودیت استفاده از ابزارهای مجازی وجود داشت.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) در پایان اظهار کرد: چشم‌انداز آینده دانشجویان الزهرا این است که آموزش را ترکیبی از مجازی و حضوری انجام دهیم زیرا آموزش مجازی به عنوان زیرساختی که تمام نیازهای مطالعاتی دانشجو توسط استاد بررسی می‌شود و آموزش حضوری نیز برای انتقال مفاهیم و مطالب و فعالیت‌های علمی انجام خواهد شد.