تاریخ : 1400,چهارشنبه 18 فروردين13:16
کد خبر : 391221 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان افتتاح شد

مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئولان دانشگاه سمنان افتتاح شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس و مسئولان دانشگاه سمنان افتتاح شد.

علی حقیقی اصل، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: این مرکز در پی انعقاد موافقت نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۸ و تخصیص وجوه حمایتی، به بهره برداری رسید.

حقیقی اصل با بیان اینکه مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نخستین مرکز نوآوری در سمنان است، افزود: هم اکنون ۲۵ واحد فناور در مرکز نوآوری، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان مستقر هستند که منجر به اشتغال ۶۹ نفر از فارغ التحصیلان بومی استان سمنان شده است.

وی اظهار داشت: اعتبارات هزینه شده برای تجهیز، طراحی و بهسازی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ۲۰ میلیارد ریال است که ۱۵ میلیارد ریال آن با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مابقی از منابع پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان تأمین شده است.

حقیقی گفت: این مرکز با داشتن فضا‌های اختصاصی، اشتراکی، آموزشی و رفاهی برای تیم‌ها و واحد‌های فناور، با وجود امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و تولیدی در جوار مرکز، آماده خدمات رسانی به صاحبان ایده و نوآوران است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان مطرح کرد: فراهم نمودن فضای کار، تأمین سرمایه اولیه، جذب سرمایه گذار، ارائه مشاوره‌های مالکیت فکری، ارائه مشاوره‌های حقوقی، خدمات مشاوره برای بازاریابی محصولات و خدمات از دیگر خدماتی است که در این مرکز نوآوری به صاحبان ایده‌های نوآورانه ارائه می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری در زمینه تقویت اقتصاد دانش بنیان و همچنین در راستای مأموریت دانشگاه سمنان برای تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین، ایجاد شده است بیان کرد: مراکز نوآوری نقش مهمی در توسعه دانش بنیادی و در نهایت تبدیل آن به ثروت ایفاء می‌کنند.

وی ادامه داد: موفقیت این مراکز مستلزم پژوهش‌های بنیادی و در نهایت همکاری مراکز دانشگاهی، دولت و صنعت در جهت طراحی محصولات جدیدی است که براساس دستاورد‌های این تحقیقات می‌توان آن‌ها را به بازار عرضه کرد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: مراکز نوآوری، پُلی بین مراکز دانشگاهی و مراکز رشد فناوری و کسب و کار ایجاد می‌کنند و نقش اساسی در آموزش کسب و کار به نیرو‌های خلاق دانشگاهی و افزایش ضریب کارآفرینی میان فارغ التحصیلان دارند.

لازم به ذکر است، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در جریان سفر به استان سمنان این مرکز را افتتاح و از قسمت‌های مختلف آن بازدید کرد.