تاریخ : 1400,پنجشنبه 19 فروردين19:29
کد خبر : 391433 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

حسن روحانی:

دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه برتر و مهم در کشور مطرح است

رئیس جمهور گفت: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه برتر و مهم در کشور مطرح است که نیروی انسانی کارآمد و لایق برای مدیریت و توسعه کشور تامین و پرورش می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، آیین بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای ناحیه نوآوری به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه برتر و مهم در کشور مطرح است

در این مراسم حسن روحانی، رئیس جمهور گفت: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه برتر و مهم در کشور مطرح است که نیروی انسانی کارآمد و لایق برای مدیریت و توسعه کشور تامین و پرورش می‌دهد.

روحانی مطرح کرد: دانشگاه صنعتی شریف همواره مایه مباهات و افتخار برای همه ما، برای ایرانیان عزیز و استادان و مدیران این دانشگاه است این دانشگاه با ایجاد مرکز فناوری باعث شد بین دانشجو و صنعت و تولید تعامل برقرار شود و به این ترتیب فرصتی برای دانشجویان به وجود آورد تا بتوانند در کنار آموزش دروس به صورت تئوری، در این مراکز دروس خود را به صورت عملی آموزش ببینند و تعاملی بین علم و عمل ایجاد شد و حلقه اتصال بین دانشگاه، تولید و بازار به وجود آمد.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: این مسئله بسیار مهم و ارزنده است چرا که اگر دانشگاه به تولید و تولید به بازار متصل نشود علم به تنهایی نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد ضمن اینکه اگر دروس صرفا به صورت تئوری آموزش داده شود با گذشت زمان آموخته‌ها به دست فراموشی سپرده خواهد شد در صورتی‌که اگر آموخته‌ها به صورت عملی نیز آموزش داده شود و توسط دانشجو و دانش‌آموخته پیاده شود در ذهن تثبت شده و پرورش می‌یابد.

شایان ذکر است، ناحیه نوآوری شریف، یک زیست بوم نوآوری در یک مکان جغرافیایی خاص است. در این زیست بوم مجموعه‌ای از بازیگران در مسیر شکل‌گیری کسب و کار‌ها (از لحظه خلق ایده جدید تا ایجاد و رشد و کسب و کار) دخیل هستند و برای «خلق ارزش مشترک» متناسب با مأموریت، توانمندی یا شایستگی محوری خود به ایفای نقش می‌پردازند.

ناحیه شریف شاهد حضور انواع بازیگرانی است که اکثریت آن‌ها توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شوند. نقش‌های منحصر به فرد هر یک از بازیگران، هم‌افزایی روابط متقابل میان آن‌ها موجب ایجاد فضایی پویا و مستعد برای شکوفایی کسب و کار‌های نوآور در این منطقه شده است. راهبری این ناحیه توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف انجام می‌شود. این ناحیه در دی ماه سال ۱۳۹۷ افتتاح شد و امروز آیین بهره برداری از طرح‌های توسعه‌ای این ناحیه برگزار شد.