تاریخ : 1400,شنبه 21 فروردين11:35
کد خبر : 391542 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

ترانزیت فرودگاهی چیست؟

مدارک معمول برای صدور ویزای ترانزیت به همراه بلیط هواپیما شامل عکس، گذرنامه معتبر، فرم درخواست ویزای ترانزیت، بیمه مسافرتی و مدارک مربوط به بلیط برای هواپیمای دوم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، از لذت بخش ترین کارهایی که برای سفر می توان انجام داد، رزرو بلیط پرواز و برنامه ریزی برای سفر هوایی است. ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشدکه مقصدی را برای سفر انتخاب کرده باشید اما بلیط  هواپیما، مستقیما برای مقصد خود پیدا نکرده باشید. در این شرایط مجبور به انتخاب مسیر دو پروازه می شوید. در این وضعیت که معمولا برای پروازهای خارجی بیشتر پیش می آید، باید پس از پیاده شدن از هواپیمای اول در کشور ثالث، منتظر هواپیمای بعدی بمانید تا مسیر خود را به سمت مقصد نهایی ادامه دهید. در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی ترانزیت فرودگاهی بپردازیم.

ترانزیت فرودگاهی چیست؟

ترانزیت فرودگاه یعنی چه؟

ترانزیت یعنی عبور و مرور و ترانزیت فرودگاهی به معنای عبور از فرودگاه است. به طور خلاصه می توان گفت به مجموع کارهایی که در فاصله بین دو پرواز در سالن ترانزیت انجام می دهید، ترانزیت فرودگاهی می گویند. اگر مدت زمان توقف طولانی باشد، مسافران نیاز به استراحت دارند که این کار را باید در محل مشخص شده برای استراحت در سالن ترانزیت انجام دهند.

در سالن ترانزیت چه کارهای باید انجام داد؟

توقف بین دو پرواز از 30 دقیقه تا 24 ساعت طول می کشد. در این مدت زمان، شماره پرواز درج شده در بلیط هواپیما شما هم تغییر می کند. اگر زمان ترانزیت کوتاه باشد باید هر چه سریع تر کارهای مربوط به پرواز بعدی، به ویژه دریافت کارت پرواز بعدی را به سرعت انجام دهید. توجه داشته باشید که به عنوان مسافری که به سالن ترانزیت هدایت شده اید، به هیچ عنوان مجوز خروج از سالن ترانزیت را نخواهید داشت.

ترانزیت فرودگاهی چیست؟

اگر مدت زمان ترانزیت فرودگاهی کم است، به این موارد دقت کنید

در هنگام خرید بلیط هواپیما برای پرواز اول، دقت داشته باشید که یک صندلی در نزدیکی درب خروج را انتخاب کنید تا هر چه سریع تر از هواپیما پیاده شوید و در زمان خود صرفه جویی کنید. پس از خروج از هواپیما و ورود به سالن ترانزیت فرودگاهی، باید هر چه سریع تر کارهای مربوط  به درخواست کارت پرواز بعدی خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که زمان زیادی در اختیار ندارید، پس بهتر است گشت و گذار در فرودگاه را فراموش کنید چراکه ممکن است پرواز را از دست بدهید.

اگر زمان ترانزیت فرودگاهی زیاد است

در این شرایط  ایرلاین وظیفه دارد که هتل یا محل استراحتی برای مسافران در نظر بگیرد. بیشتر فرودگاه های بزرگ و پیشرفته امکانات تفریحی خوبی دارند و چندین ساعت توقف در آن ها خسته کننده نیست. در شرایطی که زمان ترانزیت کمتر از 8 ساعت است، شما می توانید از فروشگاه های فرودگاه و رستوران ها استفاده کنید تا زمان پرواز فرا برسد. البته بهتر است مراقب باشید تا از پرواز خود جا نمانید.

ترانزیت فرودگاهی چیست؟

ویزای ترانزیت چیست؟

یکی از انواع ویزا، ویزای ترانزیت است که بسیاری از افراد با آن آَشنا نیستند. این ویزا، ویزایی غیر مهاجرتی محسوب می شود که برای پرواز های طولانی و چند توقفه کاربرد دارد. این نوع ویزا برای کشوری صادر می شود که مسافر قرار است در آن توقفی چند دقیقه ای تا چند ساعته داشته باشد. برای مثال ممکن است فردی که از لندن قصد سفر به تهران را داشته باشد، توقفی بین راهی در بروکسل داشته باشد. در این شرایط به ویزای ترانزیت بلژیک نیاز است. توجه داشته باشید که هنگام خرید بلیط پرواز، مدت زمان مجاز به ترانزیت نیز به مسافر اطلاع داده می شود.

مدارک و هزینه مورد نیاز برای ویزای ترانزیت

مدارک معمول برای صدور ویزای ترانزیت به همراه بلیط هواپیما شامل عکس، گذرنامه معتبر، فرم درخواست ویزای ترانزیت، بیمه مسافرتی و مدارک مربوط به بلیط برای هواپیمای دوم است.

هزینه ویزای ترانزیت در هر کشور، توسط وزارت امور خارجه آن کشور تصویب و تعیین می شود. برای مثال هزینه ویزای ترانزیت شینگن برای هر فرد بزرگسال هشتاد یورو می باشد.


کد خبرنگار : 16