تاریخ : 1400,شنبه 21 فروردين13:32
کد خبر : 391557 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه فرهنگیان:

آیین نامه اعضای هیات علمی بومی سازی می‌شود

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از برنامه این دانشگاه برای بومی سازی آیین نامه اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: طرح های تعاون و عضو هیات علمی وابسته برای توسعه دوره های کارشناسی ارشد را نیز انجام خواهیم داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر دوست محمد سمیعی در بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت های استانی، پردیس ها و مراکز این دانشگاه، تاکید کرد: در حال حاضر تعداد ۷۸ هزار دانشجومعلم، ۲۵ هزار مهارت آموزان حق التدرس و ۲۷ هزار مهارت آموزان آزمون استخدامی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و  ۲۷ هزار کلاس درس به شیوه مجازی در سطح کشور برگزار شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به آمار بالای دانشجویان در سال تحصیلی جدید، همراهی بیش از پیش استان ها در این زمینه حائز اهمیت بوده و اگر ستاد مقابله با کرونا در تابستان به این نتیجه برسد که مشکلی جهت برگزاری کلاس های حضوری در مهر ماه وجود نخواهد داشت، دانشگاه فرهنگیان برای تجهیز و آماده سازی کلاس ها برنامه ریزی می کند.

وی همچنین بومی سازی آیین نامه اعضای هیات علمی را مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد: با رایزنی های صورت پذیرفته با وزارت علوم و حمایت رییس دانشگاه فرهنگیان اقدامات لازم درخصوص طرح تعاون و عضو هیات علمی وابسته برای توسعه دوره های کارشناسی ارشد، انجام پذیرفته است.

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، تفکیک سامانه مهارت آموزی از سامانه گلستان و وجود سامانه ای مستقل برای مهارت آموزان را ضروری دانست و تصریح کرد: دانشگاه نیازمند به وجود واحدی مستقل برای آموزش های الکترونیکی است. همچنین آزمایشگاه ها خصوصا در دروس علوم پایه با باید تجهیز و حدود ۳۲ هزار نفر دانشجو درس کارورزی به صورت شناور ساماندهی کنیم.