تاریخ : 1400,شنبه 21 فروردين22:02
کد خبر : 391640 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس سازمان دانشجویان خبر داد:

تغییر نحوه استقرار دانشجویان در خوابگاه‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به شرایط متغیر کرونا و وضعیت شهرها، استقرار در خوابگاه‌ها نیز متناسب با این تغییر شرایط تغییر خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم در نشست مجازی رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قائم مقام و معاونان این وزارت و حضور مجازی رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و با محوریت بررسی وضعیت آموزش عالی کشور در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

مجتبی صدیقی، گفت: با توجه به شرایط متغیر کرونا و وضعیت شهرها، بحث استقرار در خوابگاه‌ها نیز متناسب با این تغییر شرایط استقرار تغییر خواهد کرد. فاصله‌ها و تعداد اسکان در اتاق‌ها متناسب با وضعیت شهرها است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که از اول مهر شرایط حضور دانشجویان را در دانشگاه‌ها داشته باشیم، گفت: در مورد تنظیم قراردادهای برون‌سپاری خدمات چند درصد ریسک وجود دارد که در تنظیم قراردادها این موارد رعایت شود.

صدیقی همچنین به بودجه فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: این مبلغ فقط برای اعزام دانشجویان دکتری به صورت شش ماهه است و نباید در جای دیگر هزینه شود.

وی در پایان از ایجاد واحد کنسولی در دانشگاه‌هایی که تعداد دانشجویان خارجی بیش از ۲۰۰ نفر باشد، خبر داد.