تاریخ : 1400,چهارشنبه 25 فروردين05:05
کد خبر : 392082 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان: نفوذ در گنبد آهنین مانع نفوذ در سایت هسته‌ای است

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به خرابکاری در سایت نطنز گفت: چراغ دانشی را که احمدی‌روشن‌ها روشن کرده‌اند، با قطع برق خاموش نمی‌شود، شاهکار معماری هسته‌ای شهریاری‌ها با خرابکاری ویران نمی‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، امیرمحمد زارعی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به خرابکاری در سایت هسته ای نطنز گفت: تا وقتی از نگاه ما هر توافقی بهتر از عدم ‌توافق است، تروریسم هسته‌ای نطنز هم برای چنین اقداماتی تلاش می کند.

وی افزود: طنز تلخ روزگار این است که نتانیاهو هم دیگر می‌داند خرابکاری هسته‌ای، مذاکرات سازنده‌ را خراب نمی‌کند. وقتی انتقام‌ها تلنبار شود، اتفاق‌های بد تکرار می‌شود. آنها می‌زنند و برخی در دولت خود را به آن راه می‌زنند! 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: قرار گرفتن در موضع پدافندی، اشرار عالم را بر ما مسلط می‌کند. نفوذ در گنبد آهنین مانع نفوذ در سایت هسته‌ای است. پاسخ نطنز را باید در دیمونا داد، نه وین. برای پاکسازی امنیتی ایران باید خانه‌ عنکبوت‌ را تکاند. برای قطع نفوذ مویرگی باید شاهرگ غده‌ سرطانی را زد؛ این زبانی است که غرب وحشی می‌فهمد.

زارعی تصریح کرد: ۸ سال است معیشت مردم گروگان سیاهچال مذاکره شده تا در «تله‌ تنش» نیفتیم. وقتی سانتریفیوژهای ما هدف قرار می گیرند، مسئولان دیپلماسی باید بگویند « از الان تمام مذاکرات تا اطلاع ثانوی تعطیل»!

وی تاکید کرد: عجله برای احیای برجام تا انتخابات ایران، کار شیطان بزرگ است وگرنه تا دیروز صبر استراتژیک بر بدعهدی‌های غرب سرلوحه‌ دیپلماسی ما بود. ما می بینیم تلاش می کنند تا ساختمان کلنگی برجام را بکوبند و آجر به آجر از نو بسازند!

زارعی یادآور شد: تا سایه‌ گرگ‌ومیش مذاکره از سر کشور دور نشود، کار ملت سلام و صلوات است. مردم را به توبه‌توبه انداخته‌اند تا شیطان بزرگ توبه کند؟ «سیاست قطعی» رهبر انقلاب، اقتصاد را از قحطی نجات می‌دهد، نه خط‌خطی کاغذی بایدن.

وی ادامه داد: اگر بخواهد غنی‌سازی در نطنز متوقف شود این امتیاز نقدی است که آمریکا پیش از توافق احتمالی وین گرفته است. باید طوری مذاکرات را ریل‌گذاری کنند که از نطنز فقط زمین سوخته به دولت بعدی نرسد. وقتی زیر سایه‌ امن توافق هسته‌ای سانتریفیوژها از بین می‌روند، گلابی برجام تحفه نطنز می‌شود.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: عقل حکم می‌کند کار فردوسازی نطنز را به فردا نیندازیم. رو بازی کردن ما، غربی‌ها را پررو کرده است. فعالیت‌های زیرزمینی زیرساخت‌های هسته‌ای را حفظ می‌کند. چراغ دانشی را که احمدی‌روشن‌ها روشن کرده‌اند، با قطع برق خاموش نمی‌شود. شاهکار معماری هسته‌ای شهریاری‌ها با خرابکاری ویران نمی‌شود. افتخارآفرینی فخری‌زاده‌ها در خودکفایی، با انفجار از بین نمی‌رود. عزت ملی را آنها که خلوص دارند، غنی‌سازی کرده‌اند. دستاوردهای هسته‌ای بادآورده نیست. خون‌ها داده‌ایم و خون ‌دل‌ها خورده‌ایم. مادامی که شهادت ارث پدری آرمیتاهاست، صنعت اتمی نه یتیم می‌شود، نه عقیم.

زارعی اضافه کرد: برای نتیجه بخشی هر مذاکره‌ای هم راهی نیست جز آنکه قوی در مذاکرات ظاهر شویم و یک ایران با دانشمند هسته‌ای ترور شده، با نیروگاه هسته‌ای مورد حمله قرار گرفته و با انتقام و واکنش نداشته به این موضوعات اصلی فناوری هسته‌ای کشور، ایرانی قوی برای پیشبرد پیروزمندانه مذاکرات نیست.

وی گفت: نطنز نیروگاهی است که به عنوان تنها مرکز برای فعالیت هسته‌ای ایران در برجام مشخص شده است و با این حال برای دومین بار هدف حمله قرار می‌گیرد و دیپلمات‌های ما همچنان سر میز مذاکره‌ای نشسته‌اند که موضوع مذاکره زیر بار حمله و تروریسم است.

زارعی افزود: گفته می‌شود که این حملات اسرائیل برای برهم زدن برجام است و ما نباید در دام صهیونیست‌ها بیفتیم؛ اما نمی‌شود که عزت را روی میز مذاکره گذاشت تا به مذاکره برهم نخورد و حرف اسرائیل نشود! اسرائیل و امریکا همیشه در یک مسیر بوده‌اند و منافع یکی، منافع دیگری است؛ چطور ناگاه مخالف هم شده‌اند؟

وی گفت: شاید هم اسرائیل دانسته که هر چه کند، دولت روحانی به خاطر برجام جوابی نمی‌دهد و مانع واکنش دیگران هم می‌شود و موقعیت را برای ضربه زدن و پاسخ نگرفتن مناسب دیده است. خصوصاً که دولت روحانی در ماه‌های پایانی خود و در آستانه انتخابات دستش از دستاورد خالی است و فرصت منتظر ماندن برای ثمردهی جنگ سرد با غرب بر سر حملات اسرائیل را ندارد. اما از قضا راه به نتیجه رسیدن مذاکرات از مسیر بلند شدن از پشت میز مذاکره و نمایش مظلومیت ایران می‌گذرد.

وی با بیان اینکه نباید خودمان را فریب دهیم؛ گفت: چطور شعارنویسیِ صرف علیه اسرائیل روی موشک ایرانی، خلاف روح برجام بود و به قول دولت روحانی و حامیانش از موانع ثمردهی برجام؛ اما آوارِ حملات اسرائیل در نیروگاه نطنز ( تن‌ها مرکز مشخص شده در برجام برای فعالیت هسته‌ای ایران) هیچ گردی بر مذاکرات هسته‌ای نمی‌نشاند؟

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: حملات اسرائیل به نیروگاه هسته‌ای نطنز و ترور دکتر محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران از موارد حتمی برای طرح در مذاکرات هسته‌ای است. اینکه ظریف و تیمش با وجود حمله فیزیکی به موضوعات اصلی مذاکره، همچنان سر میز مذاکره نشسته‌اند و حتی این نکات را بیان نمی‌کنند، اثبات این اتهام است که به هر قیمتی می‌خواهند در مذاکرات به توافق با غرب دست یابند؛ به هر قیمتی!