تاریخ : 1400,چهارشنبه 25 فروردين15:57
کد خبر : 392147 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تعطیلی تمامی خوابگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به قرمز بودن شرایط ایران تمامی خوابگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای تعطیل شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، درباره فعالیت فعلی خوابگاه‌ها اظهار کرد: از آن جایی که فعالیت خوابگاه‌ها تابع برنامه ریزی‌های آموزشی است بنابراین در صورتی که دانشجویان برای انجام فعالیت‌های خود به اسکان احتیاج داشتند حتما شرایط خوابگاهی برای شان فراهم خواهد شد.

او افزود: ستادملی مقابله با کرونا در اواسط سال اجازه برگزاری دروس عملی را تنها در شهر‌های آبی و زرد صادر کرده بود که تمامی مراکز و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور این اقدام را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام دادند و در هر اتاق یک دانشجو ساکن شد.

مهدی تصریح کرد: از آن جایی که بعد از تعطیلات سال ۱۴۰۰ تمامی شهر‌های کشور به علت ویروس کرونا قرمز شده است بنابراین کلاس‌های عملی در هیچ استانی تاکنون برگزار نشده است.

او با بیان اینکه شهر‌های آبی و زرد بعد از بهبود شرایط در صورت صلاحدید ستاد ملی مقابله با کرونا می‌توانند کلاس‌های عملی را برگزار کنند، تاکید کرد: برای این گروه از دانشجویان باید خوابگاه‌های یک نفره اختصاص داده شود و غذا‌های شان در یک بسته بندی کامل و بهداشتی و با رعایت شیوه نامه‌ها داده شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تمامی خوابگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور به علت وضعیت خطرناک ایران از نظر کرونا تعطیل شده اند و هم اکنون در حال تجهیز، تعمیر و بهسازی آن‌ها هستیم و از زمان شروع ویروس کرونا تعمیر و نگهداری شروع شده است.

مهدی اضافه کرد: تمامی بودجه‌ها به صورت موردی در اختیار دانشگاه‌ها برای تعمیرات خوابگاه‌ها قرار می‌گیرند و هر زمان که دانشکده‌ها اعلام پذیرش دانشجویان را داشته باشند در اینصورت به آن‌ها خوابگاه داده می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره بازگشایی زمان دقیق خوابگاه‌ها گفت: طبق اعلام صدیقی، معاون وزیر علوم دانشجویان وابسته به شرایط هر استان از نظر ویروس کرونا هستند که ما به عنوان معاونت فرهنگی دانشگاه آمادگی اسکان دانشجویان را داریم، اما به علت قرمز بودن کشور مجوز پرداختن به این موضوع را نداریم.