تاریخ : 1400,چهارشنبه 25 فروردين16:23
کد خبر : 392154 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی درپی ورود واکسن آسترازنکا

در قسمتی از این بیانیه آمده است: تا چه زمانی قرار است جان ملت ایران قربانی غرب گرایی و ضعف حافظه تاریخی برخی رجال سیاسی کشور شود؟ کشورِ همیشه متخاصم انگلیس با آن عقبه تاریخی جنایتکارانه دوستدار جان ملت ایران شده است؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی درپی ورود واکسن آسترازنکا بیانیه ای را منتشر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَآءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ ۚ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ ۖ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ

ای اهل ایمان! از غیر خودتان برای خود محرم راز نگیرید؛ آنان از هیچ توطئه و فسادی درباره شما کوتاهی نمی‌کنند؛ شدت گرفتاری و رنج و زیان شما را دوست دارند؛ تحقیقاً دشمنی [با اسلام و مسلمانان‌] از لابلای سخنانشان پدیدار است و آنچه سینه‌هایشان [از کینه و نفرت‌] پنهان می‌دارد بزرگ‌تر است. ما نشانه‌ها [یِ دشمنی و کینه آنان‌] را اگر می‌اندیشید برای شما روشن ساختیم. (۱۱۸)سوره مبارکه آل عمران

پس از گذشت حدود ۱۴ ماه از شیوع ویروس کرونا و تبعیت کامل و بی چون و چرای ستاد ملی مبارزه با کرونا از سازمان بهداشت جهانی که سابقه روشنی در حفظ حقیقی سلامت افراد جهان ندارد ، تصمیمات متناقض و بی اعتنایی به رهنمودهای دلسوزان داخلی به ویژه منویات مقام معظم رهبری شیوع این ویروس منحوس را گسترده تر کرده است، حال اخباری مبنی بر ورود واکسن استرازنکای انگلیسی از معاهده کواکس شنیده میشود. در حالی که عوارض متعددی از این واکسن گزارش شده و کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا تزریق این واکسن را متوقف کرده اند.

تا چه زمانی قرار است جان ملت ایران قربانی غرب گرایی و ضعف حافظه تاریخی برخی رجال سیاسی کشور شود؟ کشورِ همیشه متخاصم انگلیس با آن عقبه تاریخی جنایتکارانه دوستدار جان ملت ایران شده است؟

آیا یادمان رفته است سال ها پیش دولت انگلیس- که  دلسوزانه واکسن استرازنکا را در اختیار ما قرار داده است- به بهانه ویروس آنفلوآنزای اسپانیایی واکسیناسیون عمومی انجام داد و جان هزاران مرد و زن، پیر و جوان را قربانی اهداف پلید خود کرد؟

چطور میتوان جان ملت ایران را به دست افرادی سپرد که تفکرشان حذف بخشی از جمعیت جهان به وسیله اصلاح بذر، کار بروی واکسن و سلامت و بهداشت تولید مثل  است؟

آیا این عاقلانه و مدبرانه است که برای واکسیناسیون مردم کشور از نوع غیرقابل اعتماد یعنی واکسن انگلیسی استفاده شود ؟ واکسنی که حتی بسیاری از کشور های اروپایی به دلیل عوارض گسترده همچون لخته شدن خون، کاهش پلاکت های خونی، خونریزی و نهایتا مرگ استفاده از آن را متوقف کردند.

مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند: « ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است.  گاهی اوقات هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. بنابر‌این، از آمریکا و از انگلیس واکسن تهیّه نشود.»

امید است با ایجاد فضای گفتگو میان صاحب نظران مختلف و دوختن نگاه به داخل کشور و عدم حسن ظن به سازمان های جهانی که بارها ماهیت خود را ثابت نموده اند، هرچه زودتر بساط کرونا هراسی از سراسر ایران و دیگر کشورها برچیده شود.

والسلام علی من اتبع الهدی