تاریخ : 1400,جمعه 27 فروردين19:24
کد خبر : 392397 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ادغام دانشگاه کوثر بجنورد یک جهالت است/ لزوم هوشیاری مدیران

رابط نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با دانشجویان ادغام دانشگاه کوثر بجنورد را یک نوع جهالت دانست و گفت: مدیران ارشد استان باید اقدامات درخوری در این خصوص انجام بدهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین جمالی با اشاره به احتمال ادغام دانشگاه کوثر و دانشگاه بجنورد، به مصوبه صدمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گریزی زد و اظهار کرد: طبق این مصوبه اگر شورا در حوزه آموزش عالی مصوبه‌ای داشت مترادف با قانون است.

رابط نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با دانشجویان ادامه داد: قانون تفکیک جنسیتی مربوط به این مصوبه است؛ حال چرا برخی مسئولان تن به این قانون نمی‌دهند؟

وی در ادامه خطاب به مدیران ارشد استان، افزود: برخی از مدیران ارشد خراسان شمالی که با بهانه توسعه استان حتی سعی در تصرف بر وقف شرعی دارند، چرا در خصوص دانشگاه کوثر بجنورد که یقیناً موجب توسعه استان است هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند؟

حجت الاسلام جمالی تصریح کرد: مسئولان ارشد همتی که در دیگر حوزه‌های توسعه استان دارند را در دانشگاه کوثر نیز پیاده سازی کنند.

رابط نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با دانشجویان در ادامه خطاب به نمایندگان مردم استان در مجلس گفت: به هیچ عنوان نمی‌توانیم قبول کنیم نمایندگانی که با نام انقلابی بودن و با پرچم عدالت خواهی به مجلس رفته‌اند، در این خصوص اقدامی درخور انجام ندهند.

وی افزود: اگر این ادغام صورت بگیرد، یک ضعف بزرگ در کارنامه نمایندگان استان محسوب خواهد شد؛ خصوصاً محمد وحیدی که نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز هست؛ لذا مردم این کم کاری و کاستی را نخواهند بخشید.

حجت الاسلام جمالی در ادامه به امکانات و زیر ساخت‌های دانشگاه بجنورد اشاره داشت و بیان کرد: این دانشگاه مشکلات فراوانی دارد که ادغام دانشگاه کوثر باعث افزوده شدن این معضلات خواهد شد.

رابط نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با دانشجویان تصریح کرد: اکنون دانشگاه کوثر بجنورد تشکیل شده و مورد استقبال مردم واقع شده است؛ لذا نباید از اهرم فشار مالی استفاده کرد و با کاهش بودجه و امکانات، شاخص‌ها را تغییر داد.

وی افزود: خانواده‌های بسیاری با اختیار دختران خود را به این دانشگاه فرستاده‌اند؛ چرا باید این اختیار را از خانواده‌ها بگیریم؟ نباید آزادی انتخاب را از مردم بگیریم.

حجت الاسلام جمالی با انتقاد از سیاست‌های دولت در خصوص آمایش دانشگاهی گفت: برخی خانواده‌ها به دلایلی فرزند خود را به دانشگاه تک جنسیتی اعزام می‌کنند که نباید با اجرای این طرح ناقص امید آنها را از بین برد.

رابط نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با دانشجویان بیان کرد: یک دانشگاه تک جنسیتی به صورت قانونی در جمهوری اسلامی تشکیل شده، لذا نباید با هیچ بهانه‌ای این ظرفیت را از بین برد.

وی در انتها گفت: اجرای این طرح برای دانشگاه کوثر اگر خیانت نباشد جهالت است؛ لذا مسئولان استانی بیشتر از این برای ادغام دانشگاه کوثر فکر کنند تا جلوی ایجاد بسیاری از مشکلات گرفته شود.