تاریخ : 1400,یکشنبه 29 فروردين13:28
کد خبر : 392575 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

حبیبی: حذف کنکور دکتری خلاف عدالت است

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: حذف کنکور دکتری خلاف عدالت است، در حقیقت حذف آزمون دکتری باعث می‌شود تا یک مقداری روابط در سنجش و پذیرش دانشجویان حاکم شود و این موضوع ناعدالتی در جذب دانشجو را به وجود می‌آورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی، درباره حذف آزمون دکتری گفت: حذف کنکور دکتری خلاف عدالت است و اصولا دانشگاه ها باید این را بپذیرند که دانشجوی اصلح را جذب کنند.

وی ادامه داد: حذف آزمون سراسری دکتری باعث می‌شود تا یک مقداری روابط در سنجش و پذیرش دانشجویان حاکم شود و این موضوع ناعدالتی در جذب دانشجو را به وجود می‌آورد.

حبیبی اظهار کرد: البته شناخت دانشجو توسط استاد دانشگاه یک شرط لازم است؛ به طوری که دانشجو بتواند اعتماد استاد را به دست آورد؛ اما اگر کنکور دکتری وجود نداشته باشد، این روابط و شناخت‌ها محور اصلی قرار می‌گیرند و لزوما دانشجویی که پذیرفته می شود معلوم نیست که اصلح نیز باشد. به همین منظور است که میگویم برگزاری آزمون دکتری، کمی این موضوع را تعدیل می کند.

رئیس دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: کنکور دکتری همچنین اجازه می دهد تا دانشجو در دانشگاه‌های مختلف جابه جا شود و محیط‌های مختلف را تجربه کند. همچنین اگر این آزمون نباشد درصد دانشجوی غیر بومی در دانشگاه ها نیز کاهش می یابد.