تاریخ : 1400,یکشنبه 29 فروردين22:25
کد خبر : 392669 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ماندگاری بیشتر اسناد کاغذی با این فرمول

دستگاه پرس کارت و لمینت انواع متفاوتی دارند که می توان به دستگاه پرس سرد، گرم و رومیزی اشاره کرد. دستگاه پرس گرم یکی از قدیمی ترین انواع دستگاه های پرس می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه انواع دستگاه لمینت بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. این دستگاه ها در مدل های مختلف با قابلیت های متفاوتی در بازار موجود هستند، که شما متناسب با نیاز خود می توانید از آنها استفاده کنید. دستگاه پرس کارت و لمینت امروزه ممکن است در سازمان ها و مجموعه‌های زیادی مورد استفاده قرار بگیرند.

دستگاه پرس کارت فوری

کاربردهای دستگاه پرس کارت و لمینت

امروزه با توجه به ماندگاری اسناد کاغذی انواع دستگاه های پرس کارت لمینت بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. این دستگاه ها در مدل های مختلف با قابلیت های متفاوتی در بازار موجود هستند، که شما متناسب با نیاز خود می توانید از آنها استفاده کنید. دستگاه پرس کارت و لمینت امروزه ممکن است در سازمان ها و مجموعه‌های زیادی مورد استفاده قرار بگیرند، زیرا یکی از کاربردهای آن ها نگهداری از اسناد و مدارکی است که ما می‌توانیم با این روش آن ها را از پوسیدگی و آلودگی های محیطی حفظ کنیم. این کار عمر مفید مدارک و اسناد را افزایش می دهد و می توانند برای طولانی مدت از آن ها نگهداری کند. هزینه پرس کارت نسبت به خدماتی که در راستای آن ارائه می شود خیلی بالا نیست. اگر بخواهیم دقیق تر بگوئیم لمینیتور یک سیستم برقی است که می توانید انواع مدارک و کاغذهایی را که برای شما حائز اهمیت هستند پرس کنید. کاغذ مورد نظر در بین دو  صفحه ی  پلاستیکی یا به اصطلاح لمینت قرار می‌گیرد و بعد از آن این کاغذ با صفحه پلاستیکی در طرفین داخل دستگاه پرس کارت  قرار داده می شود و در این حالت کاغذ پرس شده شما آماده است. لمینت باعث می‌شود که کاغذ از لک زدگی محافظت شود و یا اینکه از چین و چروک نیز  محفوظ باشد. به عنوان نمونه شما می توانید وقتی به رستوران می روید دقت کنید که بیشتر منو های رستورانی لمینت پرس شده‌اند و به نوعی از کثیفی و چربی محافظت می‌شوند از طرفی در صورت کثیفی، پاک کردن لایه پلاستیکی بسیار راحت تر است. در نتیجه وقتی شما کاغذی را لمینت می کنید، درصورت کثیف شدن، بسیار راحت تر می توانید آن را تمیز کنید.

 

انواع دستگاه پرس کارت و لمینت

دستگاه پرس کارت و لمینت انواع متفاوتی دارند که می توان به دستگاه پرس سرد، گرم و رومیزی اشاره کرد. دستگاه پرس گرم یکی از قدیمی ترین انواع دستگاه های پرس می باشد. در این دستگاه کاغذ میان پلاستیک قرار می گیرد، که نام آن پلاستیک لمینت است و در دمایی که برای این کار مناسب است تنظیم می‌شود و در نتیجه کاغذ پرس می‌شود. در دستگاه پرس پلاستیک یا طلق استفاده شده بسته به سلیقه مشتری و یا کاربرد آن می‌تواند مات یا براق باشد. نوع دیگر این دستگاه ها، دستگاه پرس سرد می باشد که این دستگاه بدون نیاز به دما و گرم شدن کار پرس را انجام می‌دهد و کاغذ شما را لمینت می‌کند.

طلق پرس کارت مات

این دستگاه برای مواردی به کار می‌رود که ممکن است در مقابل گرما حساس باشند و به آن‌ها آسیب زده شود در نتیجه دستگاه پرس سرد یک انتخاب مناسب در این راستا است. دستگاه پرس رومیزی نیست یک دستگاه کوچک برای تیراژ پایین می باشد که مناسب دفاتر خدماتی و یا منازل هستند. در هر کدام از این دسته بندی ها امروزه مدل های بسیار زیادی در بازار موجود می باشد که این دستگاه می تواند متناسب با سلیقه مشتری و یا کاربرد آن انتخاب شود. انواع دستگاه پرس در برندهای مختلف، در بازار موجود هستند که ویژگی های آنها مانند مدل و اصل ضخامت پرس و توان مصرفی مد نظر می باشد زمانی که شما برای یک چاپخانه یک دستگاه پرس کارت خریداری می کنید باید دقت کنید که بسته به میزان سفارشات توان دستگاه بالا باشد.

نکات کاربردی در مورد دستگاه های پرس کارت

هنگام تهیه ی انواع دستگاه پرس، نگهداری و استفاده از آن رعایت یک سری اصول و نکات ضروری است که برخی موارد آن شامل:

  1. پیش از استفاده از دستگاه دفترچه ی راهنما را با دقت مطالعه کنید و اگر با مشکلی برخورد کردید حتما با فروشنده و یا شرکت مربوطه تماس حاصل کنید.
  2. در هنگام کار ظرفیت دستگاه را در نظر بگیرید و بیش از توان دستگاه با آن کار نکنید که دچار خرابی نشود و شما با مشکل جدی روبرو نشوید.
  3. متناسب با نوع کاغذ خود از دستگاه های مختلف استفاده کنید برای مثال برای چاپ پوستر از لمینیتور A3 استفاده می کنند و یا در ابعاد کوچکتر از دستگاه های دیگر بهره می گیرند.
  4. قبل از خرید بودجه ی خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن برای خرید دستگاه تحقیق و بررسی انجام دهید و متناسب ترین را با هزینه ی خود انتخاب کنید.
  5. در مدل های مختلف شما می توانید مدل پرس یک طرفه یا دو طرفه را انتخاب و خریداری کنید که این متناسب با نیاز شما است و باید در مورد آن تصمیم بگیرید.
  6. در نگهداری آن اصول مورد تذکر در دفترچه را رعایت کنید و بیش از حد تعیین شده برای دستگاه با آن کار پرس انجام ندهید، زیرا دستگاه دچار فرسودگی می شود.
  7. متناسب با جنس کارت و کاغذی که شما مد نظر دارید در مورد آن خدمات ارائه دهید می توانید دستگاه لمینت ضخیم، نازک و ... را انتخاب کنید.

در خرید انواع دستگاه های پرس علاوه بر تحقیق و بررسی، می توانید از مشاوره کارشناسان مربوطه بهره مند شود.