تاریخ : 1400,سه شنبه 31 فروردين14:50
کد خبر : 392835 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آغاز اجرای طرح ارتقا خوابگاه های دانشجویی از خرداد ماه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به آغاز اجرای طرح ارتقا خوابگاه ها از خرداد ماه گفت: برای به روز کردن تمام خوابگاه های فرسوده به بیش از هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ناصر مطیعی گفت: قبل از سال جدید، صندوق رفاه دانشجویان در بخشنامه‌ای از دانشگاه‌ها در خواست کرد، خوابگاه‌هایی که قرار است در طرح‌های ارتقا مشارکت کنند را به صندوق رفاه دانشجویان معرفی کنند.

وی ادامه داد: معمولاً خوابگاه‌ها برای اجرای طرح ارتقا در چارچوب منابعی که هیأت امنا برای صندوق رفاه دانشجویان مصوب کرده است و بر اساس اولویت بندی مناطق محروم و خوابگاه‌های فرسوده‌تر انتخاب می‌شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: در مرحله بعد به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود که کدام خوابگاه‌ها برای طرح ارتقا در چارچوب طرح مشارکتی و خیر محور و طرح ۵۰، ۵۰ ارتقا خواهند یافت.

وی یادآور شد: در طرح مشارکتی خیرمحور، ۳۰ درصد هزینه ارتقا خوابگاه توسط خیرین، ۴۰ درصد توسط صندوق و ۳۰ درصد توسط دانشگاه تأمین می‌شود.

مطیعی افزود: دانشگاه‌هایی هم که خیر ندارند، با صندوق رفاه دانشجویان تفاهم نامه‌ای منعقد می‌کنند تا به صورت مشارکتی با صندوق این طرح را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که اوایل و یا اواسط خرداد عملیات بازسازی و ارتقا خوابگاه‌ها را آغاز کنیم.

مطیعی درباره اینکه برای به روز شدن تمام خوابگاه‌های فرسوده چه مقدار بودجه نیاز است گفت: بودجه مورد نیاز بیش از توان دانشگاه و صندوق است برای به روز کردن خوابگاه‌ها به بیش از هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.