تاریخ : 1400,سه شنبه 31 فروردين19:11
کد خبر : 392876 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه مواد و انرژی و دانشگاه مالایا

سرپرست امور بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالایا در کشور مالزی، با هدف گسترش دوسویه همکاری‌های علمی بین‌المللی در زمینه‌های پژوهشی، فناوری و آموزشی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» نیما نادری با اعلام این خبر افزود: این تفاهم‌نامه با پیگیری رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی و با پیگیری‌های بعمل آمده از سوی واحد بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی به مدت پنج سال، منعقد شد.

وی توضیح داد: این تفاهم‌نامه با محوریت موضوعاتی همچون انجام پروژه‌های بین‌المللی مشترک، تبادل اعضای هیئت علمی و دانشجویان در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی، برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع تحصیلات تکمیلی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، وبینار، کنفرانس و کارگاه‌های آموزشی در حوزه مواد پیشرفته و انرژی‌های تجدیدپذیر و دیگر فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی مورد درخواست طرفین، به امضای دکتر علیرضا خاوندی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی و پروفسور داتو محمد حمدی عبدالشکور رئیس دانشگاه مالایا رسید.

نادری با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز مراودات علمی و پژوهشی زیادی با دانشگاه‌های مالزی از طریق انجام پروژه‌های بین‌المللی مشترک، صورت پذیرفته است، در خصوص اجرایی سازی این تفاهم‌نامه ابراز امیدواری کرد.

طبق اعلام این پژوهشگاه، دانشگاه مالایا، قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه مالزی و یکی از بهترین دانشگاه های آسیا با موقعیتی برجسته در سطح دنیاست. این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا (QS) در رتبه ۷۰ و در سال ۲۰۲۱ در رتبه ۵۹ قرار گرفت و همچنین نهمین دانشگاه برتر در کشورهای آسیایی شد و از آنجا که مدرک این دانشگاه در تمام کشورهای دنیا ارزشیابی ‌شده و قابل قبول است، یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌ها در مالزی برای دانشجویان خارجی است.

بنابر اعلام اداره کل روابط‌عمومی وزارت علوم به نقل از پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دانشگاه مالایا با تکیه بر تحقیقات فشرده درگستره‌ای از علوم گوناگون در سال ۲۰۰۶، از طرف دولت مالزی به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی شناخته شد و همچنان به صورت بسیار فعال در پروژه های گوناگون تحقیقاتی و صنعتی فعالیت می‌کند. درپی این سیاست، چندین مرکز پژوهشی در این دانشگاه به انجام امور تحقیقاتی با کیفیت عالی اختصاص یافته ‌اند.