تاریخ : 1400,چهارشنبه 01 ارديبهشت19:05
کد خبر : 392975 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعلام تازه‌ترین آمار داوطلبان دکتری ۱۴۰۰ وزارت بهداشت

رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی، آخرین آمار از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، سعید هاشمی، رئیس مرکز سنجش وآموزش پزشکی ، گفت: آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سه، چهار و پنج تیرماه ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

اعلام تازه‌ترین آمار داوطلبان دکتری ۱۴۰۰ وزارت بهداشت

هاشمی اظهار کرد: در اولین بازه زمانی ثبت‌نام در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت، ۱۳ هزار و ۴۲۷ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که با توجه به درخواست داوطلبان این مهلت برای بازه زمانی ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرط داشتن نمره زبان برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت حذف شده، شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مقرر کرده است درس زبان انگلیسی عمومی برای همه رشته‌ها به عنوان دروس امتحانی به آزمون اضافه شود.

رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی تصریح کرد: به این ترتیب بر اساس دروس و ضرایب و مدارک اعلام شده برای آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۰، درس زبان انگلیسی عمومی با ۴۰ سوال شامل ۱۵ سئوال درک مطلب، ۱۵ سوال لغت و ۱۰ سئوال گرامر با ضریب ۳ برای همه رشته‌ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.