تاریخ : 1400,پنجشنبه 02 ارديبهشت12:48
کد خبر : 393033 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

یک روز خاص برای سپاه

سـپـاه هـنـگـامـی در روز دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) شـکل گرفت که انقلاب اسلامی با انواع توطئه‌ها و شرارت‌های داخلی گروهک‌هایی رو به رو بود که از طرف ابرقدرت‌های شرق و غرب هدایت می‌شدند. از همین رو مقابله با این خطرات بر عهده سپاه گذاشته شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، کمیته‌های انقلاب اسلامی و متعاقب آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نخستین سازمان‌هایی بودند که به ضرورت حل مسائل نظامی و امنیتی و تأمین امنیت، آسایش و رفاه مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شدند.

از ابـتـدای پـیـروزی انـقـلاب اسـلامی، هسته‌ها و گروه‌های امنیتی ـ نظامی حافظ انقلاب تـشـکـیـل و زمـیـنـه مـنـاسـب بـرای مـوجـودیـت سـپـاه فـراهـم شد. سـپـاه هـنـگـامـی در روز دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) شـکل گرفت که انقلاب اسلامی با انواع توطئه‌ها و شرارت‌های داخلی گروهک‌هایی رو به رو بود که از طرف ابرقدرت‌های شرق و غرب هدایت می‌شدند. از همین رو مقابله با این خطرات بر عهده سپاه گذاشته شد.

بین تهدیدات موجود در جمهوری اسلامی ایران با اقتدار جمهوری اسلامی ایران رابطه مستقیم و معناداری برقرار است. به عبارت دیگر، هر چه دامنه تهدید گسترده‌تر بوده سپاه پاسداران در مقابله با تهدیدها اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را بیشتر تقویت و تحکیم کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب به عنوان یک نیروی محدود برای دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تشکیل شده بود، در طول جنگ تحمیلی به یک نیروی نظامی و دفاع نوین تبدیل شد و به همراه ارتش جمهوری اسلامی ایران از کیان نظام و کشور دفاع کردند و اجازه ندادند، دشمن به هیچ یک از خواسته‌های خود دست یابد.

در زمـانـی کـه کشور نیاز مبرم به امور امنیتی داشت؛ سپاه با کمترین بودجه و امکانات و با بیشترین انگیزه و اعتقاد، مرزبانی صادق و لایق برای انـقـلاب و کشور شد. سپاه در کشف خانه‌های تیمی منافقین، چریک‌های فدایی خلق، حزب توده، گروه فرقان و دیگر گروه‌های محارب نقش اصلی داشت و آنها را متلاشی کرد. نقش سپاه در دوره جنگ تحمیلی برای مقابله با صدام و پس از آن برای مهار داعش و هدف قرار دادن پایگاه نظامی «عین‌الاسد» پس از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هم از جمله مواردی است که باید در تاریخچه اقدامات این نهاد انقلابی ثبت شود.

تحریم یک‌جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ایالات متحده آمریکا و قرار دادن نام این سازمان به عنوان یک گروه تروریستی در لیست گروه‌های ویژه تروریستی که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تهیه می‌شود به استناد اصل ۱۵۰ قانون اساسی کشورمان تصمیمی اشتباه است چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک بخش از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شناخته شده و اصولا نمی‌تواند به عنوان یک سازمان یا نهاد تروریستی تلقی شود.