تاریخ : 1400,جمعه 03 ارديبهشت01:11
کد خبر : 393125 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

رکورد تولید ماهانه محصول زیرمجموعه شستا در عمر ۴۴ ساله شکست

پتروشیمی فارابی با سرمایه اسمی ۲۶۳ میلیارد تومانی بعد از ۱۷ سال حضور از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران در آذر سال ۹۷ حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل شد. "شفارا" فروردین ۸۰ به عنوان یکی از اولین شرکت های پتروشیمی وارد بورس شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از بورس پرس، محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد: پتروشیمی فارابی با تولید ۲۵۲۶ تُن محصول PAF در فروردین ۱۴۰۰ رکورد بالاترین میزان تولید ماهانه در طول تاریخ ۴۴ ساله این شرکت را شکست.

پتروشیمی فارابی با سرمایه اسمی ۲۶۳ میلیارد تومانی بعد از ۱۷ سال حضور از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران در آذر سال ۹۷ حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل شد. "شفارا" فروردین ۸۰ به عنوان یکی از اولین شرکت های پتروشیمی وارد بورس شد و در اوج صعود سهام شرکت های پتروشیمی در سال ۷۸ تا قیمت ۱۸۰۰ تومان هم افزایش داشت ولی بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی با کاهش قیمت های جهانی پتروشیمی همانند سایر سهام شرکت های این صنعت از مدار استقبال سرمایه گذاران خارج شد و امروز قیمت هر سهم آن ۳۷۹.۲ تومان است. شرکت پتروشیمی فن آوران با ۴۸ درصد و پتروشیمی امیرکبیر با ۳۲.۱ درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه حضور دارند.