تاریخ : 1400,یکشنبه 05 ارديبهشت14:01
کد خبر : 393323 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

طهرانچی: در جلسات کنکور روی علم کاملا خط کشیده می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در جلسات کنکور روی علم کاملا خط کشیده می‌شود، گفت: در شیوه برگزاری کنکور مشکلی وجود ندارد ولی این شیوه برگزاری، آثار و پیامدهایی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، جلسه 147 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: کنکور، مسأله‌ای مثل فیزیک را که یک علم تخصصی است به شبه علم تبدیل می‌کند و به دانش‌آموز مسائلی یاد می‌دهد که علم فیزیک را فرا نمی‌گیرند.

وی افزود: در جلسات کنکور روی علم کاملاً خط کشیده می‌شود. در خود شیوه برگزاری کنکور مشکلی وجود ندارد ولی این شیوه برگزاری، آثار و پیامدهایی دارد که دانش‌آموز به جای آشنایی با روش‌های علمی با تکنیک هایی سحرگونه تست می‌زنند. فرهنگ کنکور تمام مسائل را به هم ریخته و خراب کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اما برای اینکه از آسیب‌هایی که در روش جدید مد نظر ماست در امان بمانیم  باید روش‌های یادگیری عمیق را در ابتدا به عنوان بسته سیاستی در نظر بگیریم تا سنجش و آموزش و پرورش در جهت حفظ نیت آموزش و پرورش و  آموزش عالی  حرکت کنند.

طهرانچی ادامه داد: در این طرح می‌خواهیم این پیام را برسانیم که این ۱۲ سال مهم است و حاکمیت دارد. ملاک معدل هم می‌شود به دلیل فشردگی و نزدیکی معدل ها از ۱۰۰ شود.