تاریخ : 1400,چهارشنبه 08 ارديبهشت17:52
کد خبر : 393708 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

قوانین جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان

قوانین جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان از طریق ازدواج در این بخش بررسی می شود. مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواجی که صوری نباشد، روش خوبی است. البته تاکید می‌کنیم به شرطی که ازدواج صوری نباشد. برای ازدواج در آمریکا دو نوع ویزا وجود دارد، ویزای الحاق به همسر و ویزای نامزدی و ازدواج آمریکا.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، قوانین جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان را در این مقاله بررسی می کنیم. مهاجرت به آمریکا از روش‌های مختلفی امکان پذیر است. کشور آمریکا به دلیل وسعت زیادی که دارد، همیشه روش هایی را برای مهاجرت دارد و بسیاری از افراد تمایل دارند که به کشور ایالات متحده مهاجرت کنند. کشور آمریکا به کشور فرصت ها معروف است.  به همین دلیل متقاضیان زیادی برای مهاجرت دارد. شرایط مهاجرت به آمریکا از طرق گوناگونی قابل انجام است و البته پروسه مهاجرت به کشور آمریکا نیز معمولاً در اکثر موارد طولانی است. برای مهاجرت به آمریکا از روش های تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد، پناهندگی و همچنین استعدادهای خاص می توان اقدام نمود. در ادامه به بررسی اجمالی روش‌های مختلف مهاجرت به آمریکا می پردازیم.

قوانین جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

قوانین جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان از طریق تحصیل در این بخش بررسی می گردد. مهاجرت تحصیلی به آمریکا از آسانترین و بهترین روش های مهاجرت به آمریکاست.  در شرایط ریاست جمهوری ترامپ که مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان ممنوع و سخت شده بود، تنها روشی که امکان اقدام داشت، روش تحصیل بود. از آنجا که کشور آمریکا بر روی پروژه های علمی و تحقیقاتی، سرمایه‌گذاری زیادی انجام می دهد، برای تحصیل نیز متقاضیانی را می‌پذیرد که رزومه تحصیلی خوبی دارند. بنابراین برای تحصیل در آمریکا باید رزومه قوی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در آمریکا می توانید به وب سایت ام آی ای مهاجرت دات کام مراجعه نمایید.

مهاجرت کاری به آمریکا

قوانین جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان از طریق کار در این بخش بررسی می گردد. یکی از راه های کم هزینه برای مهاجرت،  مهاجرت کاری است. البته برای مهاجرت کاری افراد باید حتماً شرایط اولیه مثل داشتن تخصص، در اکثر موارد داشتن تحصیلات و سابقه کار متناسب با تحصیل، سابقه حداقل سه سال بیمه و البته مدرک زبان انگلیسی را داشته باشند، تا بتوانند برای مهاجرت کاری اقدام کنند.  برای مهاجرت به آمریکا از طریق کار ویزاهای مختلفی وجود دارد که هر کدام شرایط و ویژگی های مختص به خود را دارد.  شما می توانید برای اطلاع از شرایط هر کدام از ویزاهای کاری آمریکا، وب سایت ام آی ای مهاجرت دات کام را مطالعه بفرمایید. برای کار در آمریکا باید حتماً جاب آفر داشته باشید. جاب آفر یا نامه پیشنهاد کاری توسط کارفرما صادر می‌شود، مبنی بر اینکه به شما و تخصص شما نیاز دارد. برای دریافت جاب آفر باید در سایتهای کاریابی آمریکا ثبت نام کنید و رزومه خود را از طریق ایمیل برای کارفرما ها ارسال نمایید.  البته برای کار در آمریکا توجه به نرخ بیکاری بسیار اهمیت دارد. اگر نرخ بیکاری بالا باشد احتمال کار پیدا کردن شما پایین می‌آید. چون کشوری که درصد بیکاری بالایی دارد، خود به اندازه کافی نیروی بیکار دارد و نمی تواند نیروی کار خارجی استخدام کند. نرخ بیکاری در آمریکا در سال ۲۰۲۱ ، 7.9 دهم درصد است که نرخ پایینی است و می توان امیدوار بود که بتوان در آمریکا در صورت داشتن تخصص لازم در کنار دانش زبان کار پیدا کرد.

نمودار نرخ بیکاری در آمریکا

قوانین جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان

ازدواج در آمریکا

قوانین جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان از طریق ازدواج در این بخش بررسی می شود. مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواجی که صوری نباشد، روش خوبی است. البته تاکید می‌کنیم به شرطی که ازدواج صوری نباشد. برای ازدواج در آمریکا دو نوع ویزا وجود دارد، ویزای الحاق به همسر و ویزای نامزدی و ازدواج آمریکا.

ویزای الحاق به همسر برای اشخاصی است که در آمریکا اقامت دارند و در خارج از خاک آمریکا ازدواج رسمی داشتند و می‌خواهند همسر خود را به آمریکا بیاورند. این ویزا آسانتر از ویزای نامزدی و ازدواج است. شخص می تواند با سند ازدواج برای الحاق همسرش اقدام کند و سرعت دریافت ویزا نیز بالاتر است.  اما در نوع ویزای نامزدی و ازدواج باید بتوانند ثابت کنند که حداقل یک سال یا بیشتر یک رابطه احساسی مشترک داشتند و این موضوع هم تنها با ارائه خاطرات مشترک، سفر مشترک، عکس مشترک و غیره قابل اثبات است. حتی پیام ها و تماس های انجام شده نیز می‌تواند به اثبات آن کمک کند.  بعد از صدور این ویزا که معمولاً یک ویزای سه ماه است، شخص به آمریکا رفته و در عرض سه ماه باید تدارکات ازدواج را مهیا نمایند. در صورتیکه انجام تدارکات بیش از سه ماه طول بکشد ویزا به مدت سه ماه دیگر قابل تمدید است.

تولد در آمریکا

در بحث تولد قوانین کشورها در دو قانون خاک و خون خلاصه می‌شود.  بر اساس قانون خون حتما باید یکی از والدین نوزاد تازه متولد شده، تابعیت کشوری که نوزاد متولد می‌شود را داشته باشد در غیر اینصورت امکان دریافت اقامت و تابعیت برای نوزاد به وجود نمی‌آید. تولد در کشور آمریکا تابع قانون خاک است. طبق قانون خاک نوزادی که در خاک آمریکا از پدر و مادر خارجی متولد شود، در همان بدو تولد پاسپورت آمریکا را دریافت می‌کند.

پناهندگی در آمریکا

پناهندگی یکی از روش های پر خطر و پر ریسک است. اشخاص برای پناهنده شدن باید پروسه پیچیده و سختی را طی کنند.  همچنین مجبور به اظهارات دروغ و خلاف واقعیت می شوند. شرایط پناهندگان در کمپ ها نیز اصلاً شرایط مناسبی نیست و ممکن است سالها بدون اجازه کار و اقامت مجبور شوند در کمپ‌های پناهندگی زندگی خود را بگذرانند. بنابراین توصیه می کنیم اصلاً از روش پناهندگی اقدام به مهاجرت نکنید.

مهاجرت به آمریکا برای افراد خاص

کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، استرالیا و اتریش ویزایی دارند که به ویزای گلوبال تلنت معروف است. این ویزا مربوط به افرادی است که از جامعه ورزشکاران، هنرمندان و یا افراد نابغه و نخبه هستند. افرادی که استعداد خاصی دارند و در سطح جهانی شناخته شده هستند، می توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند. شما می توانید اطلاعات بیشتر را در رابطه با این ویزا در مقاله ویزای گلوبال تلنت و یا ویزای EB1  آمریکا در وبسایت ام آی ای مهاجرت دات کام مطالعه نمایید.

اقامت در آمریکا

کسانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، به دنبال کسب اقامت دائم و شهروندی آمریکا هستند. اقامت دو نوع موقت و دائم دارد. در اکثر روش های مهاجرتی در ابتدا به شخص اقامت موقت داده می شود. اقامت موقت معمولاً یک ساله است و سال به سال تحت شرایطی تمدید می گردد. دریافت اقامت آمریکا از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، افراد خاص و پناهندگی امکان پذیر است.

دریافت اقامت تحصیلی آمریکا

در اقامت تحصیلی آمریکا به شخص اقامت یک ساله داده می‌شود که سال به سال تا پایان تحصیل تمدید می شود.  در صورتی که دانشجو پس از فارغ التحصیلی کار پیدا کند می تواند اقامتش را به اقامت کاری تبدیل کند در غیر این صورت اقامتش تمدید نمی گردد و باید به کشور خودش بازگردد.

اقامت کاری آمریکا

اقامت کاری از روش های خوب کسب اقامت در آمریکا است. اقامت کاری به اندازه قرارداد کاری به فرد داده می شود و پس از پایان قرارداد در صورت تمدید، اقامت نیز تمدید می گردد. در غیر اینصورت یا باید شخص کار دیگری پیدا کند یا باید خاک آمریکا را ترک نماید. اگر بتواند ۵ سال در آمریکا کار کند و مالیات پرداخت کند می تواند برای اقامت دائم و پس از شش سال برای پاسپورت آمریکا اقدام کند.

اقامت آمریکا از طریق ازدواج

در ابتدای ازدواج به فرد یک اقامت یک ساله داده می‌شود که سال به سال تمدید می‌شود. در صورتی که زوج بعد از ۳ سال ازدواجشان به قوت خود باقی و زندگی مشترک داشته باشند، شخص می تواند درخواست اقامت دائم نموده و پس از چهار سال نیز در اکثر موارد پاسپورت دریافت کند.

اقامت از طریق پناهندگی

برای دریافت اقامت از طریق پناهندگی در آمریکا پس از اینکه با درخواست پناهندگی موافقت شد، ابتدا به شخص یک اقامت یک ساله داده می‌شود، که تا پنج سال در صورتی که شخص جرمی مرتکب نشود و خلاف قوانین آمریکا عمل نکند، تمدید می‌شود. پس از ۵ سال شخص می تواند برای اقامت دائم و پس از شش سال برای پاسپورت آمریکا اقدام کند

دریافت اقامت برای افراد خاص

در صورتی که شخص بتواند با ویزای گلوبال تلنت وارد آمریکا شود در همان ابتدای ورود گرین کارت دریافت می کند و پس از سه سال می‌تواند درخواست پاسپورت نماید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ اقامت آمریکا و  قوانین جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان  به وب سایت ام ای ای مهاجرت دات کام مراجعه و مقالات ما را مطالعه نمایید.

راه های ارتباط با مؤسسه حقوقی ملک پور

وبسایت مؤسسه:

https://miemohajerat.com/

شماره های تماس با مؤسسه:

شماره تماس دفتر تهران: 49076-021

021-49196000

شماره دفتر مرکزی وین: 0043720211731


کد خبرنگار : 16