تاریخ : 1400,پنجشنبه 09 ارديبهشت14:28
کد خبر : 393766 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

کلیدی‌ترین نکات هنگام خرید لباس بچه گانه

بدون شک سلامت و ایمنی کودکتان برایتان بسیار مهم است. آیا می دانستید که برخی از لباس های بچه گانه برای کودکان خطرناک هستند. مثلاً ساسبند یا بندهای بلند شلوار می توانند با پیچیده شدن دور گردن خطر خفگی ایجاد کنند یا با پیچیده شدن دور پا باعث افتادن کودک شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ملاک اصلی بسیاری از مادر و پدرها هنگام خرید لباس بچه گانه، تنها زیبایی ظاهری و طرح لباس است. اما ملاک درست انتخاب یک لباس بچگانه جدید در درجه اول، زیبایی یا جذابیت آن نیست بلکه کیفیت پارچه آن است. چون پوست کودک بسیار حساس و شکننده است و در اثر کوچکترین تحریکی دچار سوزش یا خارش همراه با قرمزی می شود. بنابراین در ادامه برخی از معیارهای کلیدی و اصلی برای خرید اینترنتی و حضوری لباس کودک را بررسی می کنیم.

کلیدی‌ترین نکات هنگام خرید لباس بچه گانه

نکات کلیدی هنگام خرید اینترنتی لباس بچه گانه

1- جنس لباس کودک

در خرید لباس برای فرزند خود دقت کنید که از پارچه ای با کیفیت و ترجیحاً پنبه ای در تولید آن استفاده شده باشد تا فرزندتان پس از پوشیدن آن احساس آرامش کند.

2- راحتی لباس

دومین مورد مهم این است که لباس باید راحت باشد. به‌طوری‌که کودک خردسال شما پس از پوشیدن لباس، آزادی عمل در حرکت و نشست و برخواست داشته باشد.

3- تعویض راحت لباس بچگانه

نکته بعدی که باید به آن دقت کنید این است که لباس بچه باید به راحتی قابل تعویض باشد. یعنی باید راحت پوشیده شده و راحت از تن خارج شود. بلوز و تیشرت های یقه دکمه دار و شلوارهای کمر کش مثال بارز این لباس ها هستند. شاید نتوانید هنگام خرید اینترنتی لباس بچه گانه پسرانه و دخترانه جنس آن را درست بررسی کنید، اما ظاهر لباس می تواند راحت بودن یا نبودن تعویض آن را مشخص کند.

4- ارزشمند بودن از لحاظ قیمت

قیمت لباس بچه در  بر اساس جنس و طرح باید مورد توجه قرار گیرد. صرف زیبا بودن یک لباس یا طرح دلیل بر این نیست که جنس خوبی هم دارد. بنابراین باید یک لباس بچگانه از لحاظ قیمت ارزشمند باشد. به طور مثال لباس بچه گانه پسرانه طرح سگهای نگهبان، به علت پرطرفدار بودن، معمولاً قیمت بالاتری نسبت به طرح های مشابه دارد. بنابراین ارزشمند بودن یک لباس را با توجه به اولویت هایتان تعیین کنید.

5- خرید لباس بچه گانه با توجه به میزان ایمنی لباس

بدون شک سلامت و ایمنی کودکتان برایتان بسیار مهم است. آیا می دانستید که برخی از لباس های بچه گانه برای کودکان خطرناک هستند. مثلاً ساسبند یا بندهای بلند شلوار می توانند با پیچیده شدن دور گردن خطر خفگی ایجاد کنند یا با پیچیده شدن دور پا باعث افتادن کودک شوند.

همچنین در خرید لباس کودکی که از پاپیون، دکمه، آویز و هر چیز کوچکی که ممکن است با کشیده شدن توسط بچه به راحتی از لباس جدا شده و بلعیده شود، جداً خودداری کنید.

نکته بسیار مهم: در صورتی‌که چنین لباسی آنچنان به دلتان نشست که نتوانستید از خرید آن منصرف شوید، دقت کنید که بخش های زینتی و قطعات دوخته شده به لباس، دارای دوختی بسیار محکم باشند که به راحتی از لباس جدا نشوند.

6- خرید لباس بچه گانه با توجه به جثه کودک

در خرید لباس کودک بیشتر به جثه و وزن کودک خود دقت کنید تا سن او. سن فرزند شما معیار چندان مناسبی برای انتخاب لباس نیست. هرچند تولید کنندگان لباس ها را با توجه به سن کودکان دسته بندی می کنند اما از آنجایی که سایزبندی و اندازه لباس بچه گانه در برندهای مختلف مخصوصاً برندهای خارجی متفاوت است و معیاری استانداری در این زمینه وجود ندارد، توصیه می شود وزن و اندازه های حال حاضر کودک را ملاک انتخاب قرار دهید.

کلیدی‌ترین نکات هنگام خرید لباس بچه گانه

نکات تکمیلی برای خرید لباس بچه گانه

پیشتر گفته شد که یکی از ویژگی های مهم لباس کودک این است که کودک شما بتواند به کمک شما به راحتی آن را بپوشد و یا از تن درآورد. پوشاندن لباس و حتی درآوردن آن از تن مخصوصاً برای کودکان خردسال که بسیار کم تحمل و البته پر جنب و جوش هستند، کار پر زحمت و پیچیده ای است. پس برای رفاه حال خود هم که شده به به نکاتی که در ادامه ذکر می شود، دقت کنید تا نه خود به زحمت بیفتید و نه کودک دلبندتان آزرده شود:

  1. یک لباس بچه خوب یقه ای گشاد دارد. بدین معنی که روی شانه و یا جلوی سینه دکمه های قابلمه ای و آسان باز شو تعبیه شده تا وقتی لباس باید از سر پوشانده شود، به راحتی، به سرعت و بدون ایجاد آزردگی این کار انجام شود. از اینرو کودک عزیزتان دچار هراس نشده و احساس خفگی نمی کند.
  2. لباس های با طراحی استاندارد و دوخت غیرفانتزی بهترند. به عنوان مثال لباس هایی که زیپ آنها در جلو تعبیه شده و بند یا دکمه های آن در جلو قرار دارند در هنگام پوشیدن یا درآوردن بسیار راحت از لباس هایی هستند که آنها را در کنار یا در پشت لباس قرار داده اند.
  3. پوشیدن لباسی که دارای آستینی آزاد و کمی گشاد است برای کودک به مراتب راحت تر است.
  4. لباسی که بالاتنه و پایین تنه آن به وسیله بند به یکدیگر متصل شده است کار را برای تعویض پوشک کودک بسیار راحت و آسان می کند. زیرا شما را از شر در آوردن کل لباس بچه فقط به منظور تعویض پوشک خلاص می کند.
  5. در هنگام خرید لباس بچگانه به این نکته دقت کنید که برای شستشو بتوان آن را به درون ماشین لباسشویی انداخت و لازم نباشد که حتما با دست شسته شود. این کار باعث صرفه جویی در زمان و انرژی شما خواهد شد. مخصوصاً اینکه هرچه سن کودک کمتر باشد در مدت زمان کوتاه تری لباس خود را کثیف می کند.

خرید لباس کودک، کمی هوشندانه تر

  1. برخی از والدین مخصوصاً مادربزرگ ها از ذوق تولد فرزند و یا نوه خود، در همان ابتدا و حتی قبل از تولد نوزاد، دست به خرید لباس از سایز صفر تا 2 سال می زنند. با تمام احترام به نظر این افراد، چنین کاری درست به نظر نمی رسد. زیرا باید بدانیم که همه بچه ها با سایز استاندارد متولد نمی شوند. برخی جثه ای کوچکتر از حد انتظار دارند و برخی برعکس از همان ابتدا به اندازه یک نوزاد سه یا چهار ماهه هستند. بنابراین بهتر است به میزان حداقل بسنده کرده و پس از تولد با توجه به سایز بچه دست به خرید بزنید.
  2. از سوی دیگر تجربه نشان داده که بسیاری از برندها به‌صورت دوره ای با توجه به پارچه مورد استفاده در دوخت لباس بچه گانه، دچار افت کیفیت می شوند. چنانچه در دوره ای که یک برند مطرح به دلیل استفاده از پارچه نامرغوب دچار افت کیفیت شده دست به خرید گسترده بزنید، چیزی جز ضرر عاید شما نخواهد شد. هوشمندی این است که با خرید یک دست به صورت نمونه و آزمون کیفیت پارچه پس از یکی دو بار شستشو، دست به خرید بعدی در همان بازه زمانی بزنید.
  3. به زمان حراج دقت کنید. اگر هم لباس سایز مناسب کودک خود پیدا نکردید می توانید برای سال بعد کودک خود خرید کنید تا از نظر اقتصادی به صرفه باشد.
  4. کیفیت پارچه را حتماً در نظر بگیرید. اگر لباسی علیرغم زیبایی دارای پارچه ای نامناسب یا زمخت بود بدون شک قیدش را بزنید. زیرا پوست کودک بسیار لطیف است و در صورت تماس با پارچه نامناسب می تواند دچار حساسیت شود.
  5. به کیفیت دوخت دقت کنید. برخی از لباس های بچه گانه فقط زیبا هستند و با یک بار شستشو دوختشان باز می شود و دیگر قابل استفاده نیستند که این موضوع از نظر اقتصادی باعث ضرر و زیان خانواده ها می شود.

کلام آخر

تشخیص کیفیت پارچه و دوخت کار چندان آسانی نیست. از سوی دیگر در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که به بهانه کیفیت، لباس‌های بچه گانه با قیمت های گزاف عرضه می شوند. بنابراین انتخاب یک فروشگاه لباس کودک که هم از نظر کیفیت و هم قیمت پیشنهادهای مناسب تری ارائه دهد سخت شده است. فروشگاه شمال مال با سابقه طولانی در فروش آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی، بیش از یک سال است که با گسترش فروشگاه، اقدام به فروش اینترنتی لباس بچه گانه با کیفیتی بالا و قیمت های منصفانه و ارزان نموده است. شما می توانید انواع لباس بچه گانه را به صورت اینترنتی خرید کرده و مبلغ آن را درب منزل پرداخت نمایید. برای خرید انواع لباس بچگانه جدید و اسپرت اینجا کلیک کنید.

منبع: shomalmall.com


کد خبرنگار : 16