تاریخ : 1400,دوشنبه 13 ارديبهشت13:52
کد خبر : 394154 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

نکات مهم در تعمیر چیلر: یک تعمیرکار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

افرادی که به صورت تخصصی در تعمیر چیلر کار می‌کنند، از ریز به ریز مشکلات آگاه هستند. این مهارت و تخصص به حدی زیاد می‌شود که با یک نگاه اولیه به نحوه کار سیستم می‌فهمند مشکل از کجاست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بدون شک چیلر یکی از گران‌ترین و حساس‌ترین تجهیزاتی است که در تاسیسات ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک وسیله مهم که بدون آن نمی‌توان حتی یک ساعت هوای گرم یا سرد ساختمان را تحمل کرد. خرابی چیلر قطعا باعث به هم خوردن میزان دمای منزل شما خواهد شد. اما در هنگام خرابی چیلر و چنین شرایطی برای رفع مشکل چه اقدامی باید کرد؟ طبیعتا بهتر است که در اولین قدم یک تعمیرکار کاربلد برای رفع عیب دستگاه استخدام کنید. ولی برای انجام چنین کاری باید به یک سری ویژگی‌ها در تعمیرکار دقت کنید تا در انتها به یک نتیجه مطلوب برسید.

نکات مهم در تعمیر چیلر: یک تعمیرکار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

خرجی که افراد مبتدی روی دستتان می‌گذارند

متاسفانه بسیاری از مردم کمترین هزینه تعمیر و اجرت کار را به بقیه ویژگی‌ها در استخدام تعمیرکار ترجیح می‌دهند. شاید با انجام این کار در مرحله اول مبلغ کمتری برای تعمیر بپردازید، اما در آینده به مشکلاتی بر می‌خورید که تمام این صرفه‌جویی‌ها را از بین می‌برد. همچنین سپردن یک دستگاه گران قیمتی مثل چیلر به دست یک تعمیرکار مبتدی قطعا کار هوشمندانه‌ای نخواهد بود.

اگر تعمیرکار در هنگام انجام کار کوچکترین خطایی را مرتکب شود، در بهترین حالت راندمان کار دستگاه را کاهش می‌دهد. ولی در برخی موارد همین اشتباهات کوچک ممکن است که صدمات سنگینی به قطعات حساس وارد نماید. در چنین مواردی نه تنها مشکل دستگاه برطرف نمی‌شود، بلکه خرابی‌های جدیدی نیز به وجود می‌آید. همچنین برای تعمیر خرابی‌های جدید باید مبالغ سنگینی نیز پرداخت کنید که هزینه سنگینی روی دوش ساکنین می‌گذارد.  

یک تعمیرکار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای استخدام تعمیرکار جهت تعمیر چیلر باید به یک سری نکات و ویژگی‌ها توجه داشته باشید. اولین ویژگی در یک تعمیرکار مجبر باید به وضوح حس شود، میزان مهارت آن در انجام کار است. همچنین به هیچ عنوان به فکر استخدام تعمیرکاران تاسیساتی نباشید؛ زیرا تخصص آن‌ها در تعمیر چیلر چندان بالا نیست. به همین دلیل بدون فکر و تردیدی، فقط به دنبال یک تعمیرکار متخصص در تعمیر چیلر بگردید.

افرادی که به صورت تخصصی در تعمیر چیلر کار می‌کنند، از ریز به ریز مشکلات آگاه هستند. این مهارت و تخصص به حدی زیاد می‌شود که با یک نگاه اولیه به نحوه کار سیستم می‌فهمند مشکل از کجاست. به همین دلیل بدون فوت وقت سراغ قطعه و قسمت معیوب می‌روند و مشکل شما را برطرف می‌کنند. چنین اقدامی توسط تعمیرکاران حرفه‌ای هزینه و زمان تعمیرات دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

آشنایی با قطعات مختلف

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک تعمیرکار مجرب و کاربلد دارد، آشنایی با قطعات مختلف است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا این ویژگی مشترک در تمامی تعمیرکاران نیست؟ بله، قطعا تمامی تعمیرکاران باید آشنایی جزئی با قطعات برای تعمیر و تعویض آن‌ها داشته باشند. اما نکته‌ای که در این قسمت اهمیت دارد، به میزان شناخت فرد تعمیرکار با قطعات مختلف باز می‌گردد.

فرض کنید که مشکلی برای چیلر به وجود آمده و یک تعمیرکار را برای رفع خرابی استخدام می‌کنید. تعمیرکار با بررسی عملکرد دستگاه قطعه معیوب را تشخیص داده و تعویض می‌نماید. حالا بعد زمان کمی دوباره دستگاه با همان مشکل قبلی مواجه می‌شود. عدم شناخت کافی نسبت قطعات مختلف و عملکرد آن‌ها قطعا باعث خرابی مجدد دستگاه خواهد بود.

گاهی مواقع خرابی در یک قطعه به سایر قسمت‌ها باز می‌گردد. تعمیرکاری که شناخت کافی به عملکرد قطعه داشته باشد، می‌داند که چه عاملی باعث خرابی آن شده است. برای مثال اگر پمپ دستگاه مرتبا خراب می‌شود، شاید تسمه یا فیوز مربوط آن مشکل داشته باشد. به همین دلیل شناخت بالای تعمیرکار در کیفیت بالای کار تاثیرگذار خواهد بود. یک تعمیرکار مجرب در صورت خرابی قطعه، تمامی قسمت‌های مرتبط با آن را بررسی کرده تا از صحت کار سیستم اطمینان کافی پیدا کند.

لازم به ذکر است که این بخش از متن از وب سایت تهویه گستر راگا https://tahviehgostarraga.com بازنویسی شده است.

نکات مهم در تعمیر چیلر: یک تعمیرکار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهارت در تعمیر قطعات حساس

چیلرهای ساختمانی و خانگی جزو گران‌ترین دستگاه‌ها تهویه هوا هستند. همچنین چیلرهای ساختمانی در دسته تجیهزات تاسیساتی و حساس قرار می‌گیرند. به همین دلیل زمانی که به سیستم کار یک چیلر نگاه می‌کنید، با انبوهی از قطعات حساس مواجه می‌شوید. همچنین نمونه‌های اصلی این قطعات در بازار به سختی یافت می‌شوند. در چنین شرایطی قیمت قطعات یدکی بیشتر شده و کار را برای مصرف کننده اندکی سخت‌تر می‌کند؛ زیرا باید مبلغ بیشتری برای تعمیر دستگاه خود بپردازد.

تعمیرکاران مجرب با شناخت کافی به اجزا هر یک از قطعات، می‌توانند یک کار مفید در هنگام تعمیر دستگاه انجام دهند. در صورتی که تعمیرکا نحوه باز کردن قطعه را بداند، بدون تعویض قطعه مشکل دستگاه را برطرف می‌نماید. البته تکنسین باید از نحوه کار و اجزای مختلف قطعه شناخت بسیار زیادی داشته باشد؛ زیرا با یک اقدام اشتباه به طور کلی آن را نابود می‌کنند. بدیهی است که با تعمیر قطعه به جای تعویض، هزینه کلی تعمیر دستگاه کاهش چشمگیری خواهد داشت.

اینجاست که با دقت در استخدام تعمیرکار می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. همچنین اگر تعمیرکار مشکلی جزئی در سایر قطعات سیستم احساس کند، با برطرف کردن ایرادات جلوی خرابی‌های بسیار بزرگ را می‌گیرد. در ادامه این بخش از مطلب قصد داریم تا شما را با تاثیر مهارت تعمیرکار در تعمیر چند قطعه حساس چیلر آشنا کنیم.

پمپ‌ وکیوم یا خلاء

پمپ وکیوم و خلاء همکاری مستقیم با اواپراتور دارد. پمپ وکیوم با ایجاد خلاء در اواپراتور بستر مناسب جهت تبرید چیلر را به وجود می‌‌آورد. این پمپ در حات استاندارد و بدون نقص فنی باید فشار را در 0.2 تا 0.25 اینچ جیوه تنظیم نماید. در چنین شرایطی مایع مبرد چیلر که همان آب است، می‌تواند با حرارتی معادل با 35 تا 45 درجه فارنهایت به جوش برسد. همچنین با این مکانیزم گرمای لازم برای به جوش آمدن نیاز داریم را از آبی که قرار است سرد شود می‌گیریم.

قطعا با خرابی پمپ وکیوم دیگر چنین فرایندی در چیلر به درستی انجام نمی‌شود. اگر سیستم تبرید چیلر هم دچار اختلال شود، قدرت خنک کنندگی دستگاه به شدت افت خواهد کرد. تعمیرکاران مجرب با تعمیر پمپ وکیوم می‌توانند که چنین مشکلی را به طور کامل از بین ببرند. البته مهارت تعمیرکار در تعمیر و تعویض پمپ خلاء به شدت تاثیرگذار خواهد بود. تعمیرکار بعد از تعویض یا تعمیر پمپ باید میزان فشار خلاء را دوباره تنظیم نماید. همچنین عملکرد و پایداری سیستم باید مورد بررسی دقیقی قرار بگیرد. با انجام این کار عملکرد بدون مشکل پمپ وکیوم تا مدت زمان زیادی تضمین خواهد شد.

قطعات الکترونیکی مختلف

قطعا می‌دانید که چیلرهای ساختمانی و خانگی یک سیستم الکتریکال و مکانیکال است. یعنی قطعات الکترونیکی و مکانیکی به صورت همزمان با هم کار می‌کنند. بهتر است که در هنگام استخدام تعمیرکار به میزان مهارت وی در تعمیرات قطعات الکترونیکی آشنایی داشته باشد. بدون شک خرابی قطعات الکترونیکی در عملکرد کلی سیستم مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد که باید توسط این افراد شناسایی شوند. همچنین نیاز به برخی ابزارهای خاص جهت تعمیر چنین قطعاتی وجود دارد.

بخش عمده‌ای از قطعات الکترونیکی چیلرهای ساختمانی و خانگی را سنسورها تشکیل می‌دهند. سنسورهایی که مانند یک ناظر و مدیر روی فعالیت تک تک قطعات مکانیکی نظارت می‌کنند. همچنین سنسورها با تشخیص وضعیت سیستم اطلاعات لازم را برای عملکرد درست به پنل کنترل و یونیت اصلی می‌دهند. بدیهی است که با نقص در هر یک از سنسورها عملکرد چیلر اختلالاتی پیدا کند. یک تعمیرکار حرفه‌ای با مهارت زیادی که دارد، علت رفتار نادرست چیلر را شناسایی کرده و سنسور معیوب را می‌یابد.

نکات مهم در تعمیر چیلر: یک تعمیرکار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

پر کردن چک لیست کار دستگاه

سیستم‌ چیلرهای ساختمانی بسیار پیچیده و بزرگ است. به همین دلیل برای چک و تعمیر دستگاه از چک لیست کاملی که شامل تمامی قسمت‌ها است استفاده می‌شود. با ثبت اطلاعات در چک لیست کلیه کارهای انجام شده در تمامی قسمت‌های سیستم به طور کامل ثبت می‌گردد.

برای مثال تعمیرکار گزینه رسوب زدایی و آنالیز شیمیایی مایع‌ها موجود در سیستم را تیک می‌زند. با انجام این کار تعمیرکار بعدی که برای تعمیر دستگاه می‌آید، شناخت بیشتری از وضعیت سیستم خواهد داشت. دقت تعمیرکار در پر کردن چک لیست اهمیت زیادی دارد؛ زیرا کلیه سرویس‌ها و اقدامات لازم در آینده بر اساس همین چک لیست انجام می‌شود.

استخدام تعمیرکار مجرب در کمترین زمان

شاید تصور کنید که استخدام و پیدا کردن تعمیرکاری با چنین شرایط کار بسیار سختی باشد. اما با استفاده از خدمات سایت مجموعه تهویه گستر راگا دیگر هیچ مشکلی برای یافتن تعمیرکاران مجرب چیلرهای ساختمانی و خانگی ندارید. کافیست تماس کوتاهی با کارشناسان تلفنی این مجموعه داشته باشید. با انجام این کار مجرب‌ترین تکنسین‌های تعمیر چیلر در تهران در کمترین زمان ممکن درب منزلتان حاضر می‌شوند.


کد خبرنگار : 16