تاریخ : 1400,دوشنبه 13 ارديبهشت16:48
کد خبر : 394181 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

درخواست دو تشکل دانشجویی دانشگاه گیلان از نمایندگان مجلس

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه گیلان در نامه‌ای به اعضای مجمع نمایندگان استان خواستار حل مشکل رفت و آمد دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان و شورای صنفی دانشگاه گیلان درنامه‌ای به اعضای مجمع نمایندگان استان خواستار حل مشکل رفت وآمد دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

از زمان شروع به کار دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان در سال ۱۳۹۲، دانشجویان به دنبال سرویسی برای این دانشکده به دلایل گوناگون از جمله عدم وجود خوابگاه دولتی بودند که بصورت پراکنده تا سال ۱۳۹۷ این موضوع در جلسات مختلف بیان شد.

اما با شروع به کار شورای صنفی رفاهی دانشجویان در دوره چهارم این موضوع بصورت سلسله مراتبی و استانی پیگیری شد و این پیگیری در دوره پنجم شورا نیز ادامه یافت. این پیگیری از طریق مسئولین دانشگاهی و شهرستانی انجام شد و حتی این موضوع با استانداران سابق و فعلی نیز مطرح گردید که متاسفانه راه به جایی نبرد.

آخرین مرحله پیگیری این مورد توسط شورا در استان، پیگیری از طریق نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم با توجه به اینکه این مشکل، ادامه تحصیل دانشجویان حداقل ۶ شهرستان را بامشکل مواجه می‌نماید با پیگیری نمایندگان محترم مجلس به عنوان وکیل مردم گیلان، این مشکل با تهیه حداقل یک دستگاه اتوبوس حل گردد و با حل این مشکل امنیت عبور و مرور برای دانشجویان بخصوص دختران فراهم شود و پدری به دلیل مشکلات اقتصادی شرمنده فرزند و فرزندی شرمنده خانواده به دلیل رفتن به دانشگاه دولتی، ولی با هزینه دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد نشود.

در حال حاضر هزینه ماشین سواری نامطمئن (عبوری در اتوبان) از دانشکده فنی شرق تا رشت حدود ۲۵ هزار تومان است. هزینه رفت و برگشت در روز حدود ۵۰ هزار تومان، در هفته با حساب هفته‌ای ۵ روز کلاس حدود ۲۵۰ هزار تومان، در ماه حدود ۱ میلیون ۱۲۵ هزار تومان و در ۴ ماه (یک ترم) حدود ۴میلیون ۵۰۰ هزار تومان است؟!

با تمام مفروضات بیان شده و با احتساب کلاس ۳ روز در هفته این مبلغ در یک ترم به حدود ۲میلیون ۷۰۰ هزار تومان میرسد.

امیدواریم با تهیه حداقل یک اتوبوس تاحدی شاهد بهبود اوضاع برای دانشجویانی که در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند باشیم.

با تشکر از دوستانمان در تشکل‌های «انجمن اسلامی دانشگاه گیلان» و «جامعه اسلامی دانشگاه گیلان» که در این نامه برای دفاع از حقوق دانشجویان دانشگاه گیلان از ما حمایت کردند و این نشانه اتحاد تشکل‌های گوناگون دانشگاه برای محقق شدن حقوق دانشجویان این دانشگاه است که بسیار زیبا و دلگرم کننده‌است.

درخواست تشکل‌های دانشجویی دانشگاه گیلان از نمایندگان استان


کد خبرنگار : 38