تاریخ : 1400,چهارشنبه 15 ارديبهشت12:01
کد خبر : 394295 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از اتفاقات پرحاشیه در بیمارستان‌های کرج؛

انتصاب‌های پرحاشیه در دانشگاه علوم پزشکی البرز/ قطار مرگ در انتظار بیماران کرونایی!

در حالی که بسیاری از کادر درمانی کشور با جانفشانی در حال خدمت به مردم هستند اما بعضا برخی از مدیران ناکارآمد نه تنها باعث هزینه های گزاف جانی می شوند بلکه باعث نادیده انگاشتن عملکرد ایثارگونه پرسنل خدوم درمانی نیز شده اند، از آنجا که ضرورت مدیریت شیوع کرونا در استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و همچنین قرار داشتن به عنوان کریدور اصلی شهرهای شمالی کشور، بیش از پیش دارای اهمیت است اما انتصابهای مسئله دار برخی مدیران بیمارستانهای این استان که سوابق منفی زیادی هم در کارنامه دارند آنهم از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی و اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از آنجا که ضرورت مدیریت شیوع کرونا در استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و همچنین قرار داشتن به عنوان کریدور اصلی شهرهای شمالی کشور، بیش از پیش دارای اهمیت است اما انتصاب های مسئله دار برخی مدیران بیمارستانهای این استان که سوابق منفی زیادی هم در کارنامه دارند آن هم از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز قابل تامل است. از نمونه رخدادهای غیر قابل قبول در شرایط فعلی کشور و همچنین استان البرز در حوزه کرونا اتفاقی است که چندی پیش در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) استان البرز رخ داد.در همین زمینه می توان به نامه ای اشاره کرد که از سوی معاون درمان وزارت بهداشت خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز صادر شده است. در این نامه به تحویل یک دستگاه اکسیژن ساز 600 لیتری به بیمارستان مذکور در بحرانی ترین شرایط کرونایی اشاره شده که هرگز توسط این بیمارستان راه اندازی نشده است.از نکات قابل توجه نامه صادر شده از معاون درمان وزارت بهداشت اشاره به شرایط و نیازر مبرم همه مراکز درمانی به چنین دستگاه حیاتی است که رئیس بیمارستان مذکور اصلا برای وی اهمیت نداشته است! (پیوست شماره 1)

رئیس بیمارستان امام جعفر صادق(ع) ساوجبلاغ کیست؟

شاهرخ همتی، رئیس فعلی بیمارستان امام جعفر صادق(ع) ساوجبلاغ استان البرز است که در تاریخ 21 بهمن ماه سال گذشته از سوی فتحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به این سمت منصوب شد.اما نکته قابل توجه درباره این انتصاب عدم توجه به سوابق او است. بنابر اسناد موجود، رئیس وقت اداره نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی البرز طی نامه ای محرمانه خطاب به معاون وقت درمان دانشگاه در تاریخ 9/10/99 به تخلفاتی از همتی اشاره می کند و تاکید می کند که نامبرده تخلفات خود را نپذیرفته  و در صورت تایید شما به مراجعه ذیصلاح معرفی گردد که در همان نامه این مهم مورد تایید قرار گرفته است.

اما نکته مهم این است که فرای از اینکه پرونده نامبرده در هیات تخلفات اداری رسیدگی شده یا خیر چگونه است که رئیس دانشگاه به چنین موضوع مهمی که در مکاتبات مدیران خود بر آن صحه گذاشته شده توجه نشده تا چنین مدیری که صلاحیت وی محل سوال است بنابر نامه مکتوب و ظاهرا اعتراضی معاون درمان وزارت بهداشت جان چند ده بیمار کرونایی را در بیمارستان متبوع خود به خطر بیندازد؟

سکان نظارت بر مدیریت کرونا استان البرز در دستان کیست؟
فتحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در حالی هفته گذشته احمد مهدوی را به عنوان رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز منصوب می کند تا بر مراکز درمانی استان نظارت کند و با متخلفان برخورد کند که بر اساس اسناد موجود، مهدوی در فروردین ماه سال گذشته با گروگانگیری یک بیمار کرونایی جنجال رسانه ای به پا کرد!

ماجرا از این قرار است که فروردین ماه سال گذشته بیماری که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان کوثر البرز بستری شده بود با انتشار فیلمی از خود اعلام کرده بود که بدلیل عدم توانایی پرداخت صورتحساب بیمارستان، امکان ترخیص ندارد و بیمارستان یک هفته است که اجازه خروج او از بیمارستان را نمی دهد و حتی به او غذا هم نمی دهند!

این در حالی است که سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و مسؤولان وزارت بهداشت بارها و بارها در رسانه ها اعلام کرده اند تمام خدمات درمانی مربوط به ویروس کرونا رایگان است و تمام مراکز درمانی اختصاص داده شده به کرونا موظف به رعایت این دستورالعمل هستند. اما احمد مهدوی، رئیس بیمارستان کوثر کرج در آن مقطع  در گفت‌وگو با رسانه ها، در رابطه با این کلیپ اظهار داشت: ادعای این بیمار کذب است و هیچ مبلغی تحت هیچ عنوانی از بیماران کرونایی در این بیمارستان دریافت نمی‌شود.

مهدوی  با بیان اینکه فرد مذکور تحت حمایت و حضور مددکار بهزیستی در این بیمارستان بستری بوده است، گفت: در طول مراحل درمان هم مددکار بهزیستی در جریان روند درمانی این فرد بوده و ادعاهای مطرح شده در فیلم به هیچ عنوان صحت ندارد؛ اما فشار افکار عمومی و مطالبه رسانه ها از دانشگاه علوم پزشکی البرز پرده از اظهارات مهدوی برداشت و موجب شد بیمارستان کوثر در قالب جوابیه ای نسبت به این کلیپ واکنش نشان دهد. اما محتوای منتشر شده در این جوابیه با ادعای اولیه ریاست این بیمارستان بسیار متفاوت است و نشان می دهد بر خلاف ادعای اولیه رئیس بیمارستان کوثر برای بیمار کرونایی فاکتور چهار میلیون و صد هرار تومانی صادر شده و بخشی از این مبلغ توسط خیرین و بخشی هم توسط بیمار پرداخت شده و بخشی از مبلغ هم با پادرمیانی خیرین بخشوده شده است..

معرفی احمد مهدوی به دادگاه به روایت معاون وقت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز
در همین زمینه حسن اینانلو معاون وقت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در گفت‌و‌گو با رسانه ها گفته بود: گزارشی که تیم تحقیقاتی ما و همچنین قاضی پرونده تهیه کرده است موید تخلف بیمارستان است و از 13 تا 18 فروردین بیمار را به خاطر پرداخت نکردن هزینه در بیمارستان نگه داشته اند و ما مجموعه مدیریت بیمارستان را روز چهارشنبه به دادگاه معرفی کردیم.

یک بام و دو هوای رئیس دانشگاه البرز درباره مدیر
حال جای سوال است که مدیری که در بیمارستان تحت امر خود دچار حواشی شده و بیمار را گروگان گرفته است و مورد تایید دانشگاه نیز قرار گرفته و طبق اظهارات او بابت این موضوع به دادگاه نیز معرفی شده است چگونه است که بعد از یکسال فتحی بدون توجه به سوابق او مسئولیت سنگین نظارت بر مراکز درمانی استان و برخورد با متخلفان احتمالی را به ایشان سپرده است؟

سرقت کابل در بیمارستان امام علی (ع) کرج و فوت چند بیمار کرونایی؟
چندی پیش خبری منتشر شد که برق بیمارستان امام علی(ع) کرج قطع شده و تعدادی از بیماران کرونایی با مشکل مواجه شده اند. هر چند برخی رسانه ها از فوت تعدادی از بیماران کرونایی این بیمارستان خبر داد اما اظهارات ضد و نقیض منصور آذریان رئیس این بیمارستان هرگز نتوانست افکار عمومی را نسبت به تقصیر رخ داده قانع کند. وی در اولین اظهار نظر خود از سرقت کابلهای برق بیمارستان خبر داد و صحبت درباره فوت بیماران کرونایی را به اظهارنظر ستاد کرونا استان موکول کرد. هر چند افکار عمومی نتوانستند موضوع سرقت کابل در یک بیمارستان را بپذیرند و شایعه فوت تعدادی از بیماران کرونایی قوت گرفت. اما ساعاتی بعد منصور آذریان، عدم نظارت بر وضعیت بیمارستان را به گسترده بودن مساحت بیمارستان و عدم امکان نظارت نگهبانان بر وضعیت بیمارستان ارتباط داد و فوت بیماران مذکور را بدلیل سالمندی، پایین بودن اکسیژن و .... ارتباط داد و به راحتی از جان انسانها گذشت!

منصور آذریان کیست؟
منصور آذریان رئیس فعلی بیمارستان امام علی (ع) کرج، رئیس سابق بیمارستان مدنی کرج و سالها پیش رئیس بیمارستان سجاد تهران بوده است.اما سابقه وی در بیمارستان امام سجاد(ع)تهران در اذهان مردم کاملا روشن است. نمونه آن به گزارش رسانه ها در 29 آذرماه سال 1394 می توان اشاره کرد که به شدت احساسات عمومی را جریحه دار کرد. در این واقعه فردی در چند قدمی بیمارستان دچار سانحه تصادف می شود اما  بنا بر شواهد، علیرغم اصرار مردم و پرسنل بیمارستان، منصور آذریان رئیس وقت بیمارستان از پذیرش بیمار در بیمارستان بعلت اینکه کسی نیست پول او را بپردازد خودداری کرده تا اینکه مصدوم فوت کرده و موضوع رسانه ای شده است.

منصور آذریان رئیس سابق بیمارستان شهید مدنی کرج
آذریان در مقطعی که در بیمارستان شهید مدنی کرج بود نیز بنابر اسناد موجود چندان تعهدی به حضور در شیفت خود نداشته است.
طبق گزارشات مکرر بازدید کارشناسان بیمه از بیمارستان مدنی، منصور آذریان  که به عنوان پزشک مقیم  باید در بیمارستان حضور داشته باشد در زمان بازدید در بیمارستان نبوده است. در ذیل به برخی از اسناد بازرسی بیمه از بیمارستانی که آذریان به عنوان پزشک مقیم بوده است اشاره می شود. نامبرده بطور مکرر در شیفت خود حاضر نبوده که این مهم می توانسته جان بیمارانی که نیاز مبرم به پزشک داشته اند را به خطر بیندازد. به عنوان مثال در گزارش با خودکار سبز رنگ تاکید گردیده که " دکتر آذریان در برنامه بودند که  در ساعت 10/30 از بخش بازدید شد ولی حضور نداشتند".


کد خبرنگار : 38