تاریخ : 1400,چهارشنبه 22 ارديبهشت17:10
کد خبر : 395096 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جمعی از نومعلمان و دانشجومعلمان خراسان شمالی:

دولت با نظام رتبه‌بندی قصد درآمدزایی از جیب معلمان را دارد

نومعلمان و دانشجومعلمان خراسان شمالی در اعتراض به طرح رتبه‌بندی معلمان در بیانیه‌ای اعلام کردند، براساس این طرح دولت قصد درآمدزایی از جیب معلمان را دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، نومعلمان و دانشجومعلمان خراسان شمالی در اعتراض به طرح رتبه‌بندی معلمان در بیانیه‌ای اعلام کردند، در نظام رتبه بندی معلمان هدف ایجاد نظام پرداخت خاصی برای معلمان بوده و براساس این نظام رتبه‌بندی را دولت از جیب معلمان درآمدزایی کند.

دولت با نظام رتبه‌بندی قصد درآمدزایی از جیب معلمان را دارد

در این بیانیه آمده است:

در نظام رتبه بندی معلمان (نه جیره بندی و افزایش‌هایی که تا کنون در سال‌های مختلف به اسم نظام رتبه بندی معلمان از فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نصیب معلمان شده است) هدف ایجاد نظام پرداخت خاصی برای معلمان بوده است، نظام پرداختی جدا از کارمندان دیگر دولت، به گونه‌ای که معلم‌ها همانند اعضای محترم هیئت علمی در مرتبه‌ها و رتبه‌های مختلفی قرار میگیرند، که این رتبه‌ها نه براساس صرفا سابقه یا صرفا مدرک تحصیلی بلکه بر اساس توانایی‌های یک معلم برای آموزش و تربیت دانش آموزان سنجیده میشوند قابل دسترسی خواهند بود، اما نکته مهم و اصلی که هیچوقت به آن توجه نشده است این است که در این نظام پرداخت که خاص معلمان است باید حفظ شان و منزلت معلمان، بهبود معیشت، جبران زحمات نادیده‌ای که در منزل و مدرسه از تصحیح اوراق امتحانی تا تهیه درسواره‌های متناسب هر دانش آموز و.. انجام می‌شود از طریق بند‌هایی همانند اعضای محترم هیئت علمی نوشته و تصویب و قانون شود تا حقوق معلم به ۸۰ درصد حقوق یک هیئت علمی برسد و معلم دغدغه معیشت نداشته باشد.

در همسانسازی باید طبق تبصره ۳ ماده ۲۹ سند تحول بنیادین حقوق معلمان با بقیه کارمندان دولت با سابقه و مدرک یکسان تفاوت بیش از ۲۰ درصد نداشته باشد.

حقوق معلمان جوان ۳.۵ میلیون
حقوق معلم با سابقه ۱۵ سال ۶.۵ میلیون
حقوق معلم با سابقه ۳۰ سال ۸.۵ میلیون

حقوق پرستار تازه استخدام شده ۹ میلیون
حقوق پرستار با سابقه بیش از ۲۰ سال ۱۲ میلیون

حقوق هیئت علمی تازه استخدام شده ۱۰ میلیون
حقوق هییت علمی ۱۵ سال سابقه ۱۵ میلیون
حقوق هیئت علمی ۳۰ سال سابقه ۲۵ میلیون

حقوق‌های هیئت علمی بدون همسانسازی‌ای که براشون تصویب شده بیان شده، با همسانسازی حداقل ۵ و حداکثر ۱۰ میلیون افزایش حقوق خواهند داشت.

سوال: مگر نظام پرداخت قانون مدیریت خدمات کشوری چه مشکلی دارد که معلمان باید دنبال تصویب نظام پرداخت رتبه بندی باشند؟

مگر معلم‌ها همانند بقیه کارمندان دولت از تمامی بند‌های حقوقی بهره‌مند هستند که در نظام پرداخت قانون مدیریت خدمات کشوری وجود دارد، مگر به یاد ندارید که تا قبل از سال ۹۸ افزایش فصل دهم را به اسم رتبه بندی جیره بندی کردند و به تمام معلم‌ها تمام و کمال پرداخت نمیشد درحالی که بقیه کارمندان دولت کامل دریافت می‌کردند؟ مگر نمی‌بینید اکنون فوق العاده ویژه‌ای را که بقیه کارمندان تمام و کمال تا ۵۰ درصد دریافت می‌کنند باز هم برای معلم به اسم رتبه بندی از ۰ تا ۲۱ درصد جیره بندی کرده اند و برای بهره کشی بیشتر مقداری از آن را به معلم تمام وقت اختصاص داده اند؟ وقتی سوال می‌شود پاسخ می‌دهند که این افزایشات و فوق العاده‌های دستگاه‌های دیگر از درآمد‌های حاصله است و آموزش و پرورش درآمدی ندارد!

و این افزایشات جیره بندی شده هم از فروش اموال، مدارس و ... صورت گرفته است!

آگاهی:
آیا وزارت بهداشت محترم بیمارستان می‌فروشند؟
آیا پلیس محترم بازداشتگاه می‌فروشند؟
آیا وزارت علوم محترم دانشگاه می‌فروشند؟
آیا سپاه و ارتش محترم پادگان می‌فروشند؟
و..
آموزش رایگان از جیب معلمان!