تاریخ : 1400,شنبه 25 ارديبهشت14:25
کد خبر : 395257 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

آشنایی با کویل کندانسوری هوا خنک

کندانسور هوایی به طور کلی از دو بخش اصلی شکل می‌گیرد. بخش اول کویل کندانسوری فین دار است که دارای یک عدد مبدل فلزی یا فین می‌باشد. کویل فین دار از دو بخش مهم به نام لوله و فین تشکیل می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در حقیقت کویل کندانسوری هوایی یا هوا خنک یک نوع مبدل حرارتی است و یک روش سرمایش خشک محسوب می‌شود. زیرا گرمای بخار ورودی مستقیم به محیط اطراف کویل کندانسوری انتقال میابد. در این روش به طور مستقیم و بدون استفاده آب و فقط با جریان هوای فن، تبدیل بخار یا گاز داغ به مایع(عمل تقطیر) انجام می‌شود. هوا با سرعت زیاد و دبی بالا از بین لوله‌های دارای پره توسط فن عبور کرده و گرمای گاز جاری در لوله را می‌گیرد و به اتمسفر انتقال می‌دهد و با خنک کاری آن سبب تغییر فاز سیال از حالت گاز به مایع می‌گردد. به این فرایند تقطیر یا کندانس می‌گویند. کویل هوا خنک بواسطه دفع حرارت سه عمل ترمودینامیکی مانند کاهش دمای بخار داغ، چگالش و کاهش دمای مایع اشباع پدید می‌آیند. به طور کلی کندانسور هوایی دستگاهی است که با دفع مستقیم حرارت به هوای محیط پارامترهای ذکر شده را محقق می‌کند.

آشنایی با کویل کندانسوری هوا خنک

نحوه عملکرد کویل کندانسوری هوایی

سیال در کندانسور هوا خنک بوسیله‌ی سیکل مداربسته داخل کویل با تعداد مشخصی ردیف جریان پیدا می‌کند. گرمای آب داغ موجود در مبدل مداربسته بوسیله‌ی هوای تامین ‌شده از فن بدست می‌آید. توجه کنید که فن در سیستم‌های رادیاتور کویل هوا خنک به شکل عمودی یا محوری می‌باشد. فن کندانسوری هوایی محوری دمنده، هوا را از بخش بالای فن به سطح مبدل هدایت می‌کند. هوا در تماس با کویل کندانسوری هوایی با زاویه عمود با جریان آب برخورد می‌کند و به همین علت نوع انتقال حرارت جریان غیر مخالف می‌باشد. هوا بعد از تماس با لایه‌های متفاوت مبدل از آب به شیوه‌ی هدایت گرمایی، گرما جذب و از بخش زیرین دستگاه هوای گرم خارج می‌شود. دمای چگالش وابسته به دمای خشک محیط است. به طوری‌که هرچه محیط خنک تر باشد چگالش در دمای پایین تری اتفاق می‌افتد. و هر چه کویل هوا خنک بزرگتر باشد دمای چگالش پایین تر است.

کاربرد کویل کندانسوری هوا خنک

کاربرد کندانسور هوا خنک را در سه بخش مختلف توضیح خواهیم داد. بخش اول تهویه مطبوع که امروزه از پر مصرف ترین سیستم های تهویه مطبوع، چیلر تراکمی است. و به علت آسانی در بهره برداری، هزینه پایین نگهداری و استفاده در همه شرایط اقلیم، چیلر هوایی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. بخش دوم تبرید می‌باشد که سیستم‌های برودتی زیادی مثل آبسردکن ها و یخچال‌های خانگی مجهز به کندانسور هوا خنک هستند. بنابراین با توجه به ظرفیت محدود سیستم ها، کندانسور هوایی گزینه خوبی برای فرایند چگالش می‌باشد. و بخش آخر که برودت صنعتی نام دارد، در فرایندهای صنعتی مثل پتروشیمی ها و خطوط ساخت اسید سولفوریک حجم بخار آب زیادی تولید می‌گردد که در صورت استفاده دوباره آن باید چگالش پیدا کند.

قسمت‌های مختلف کندانسور

کندانسور هوایی به طور کلی از دو بخش اصلی شکل می‌گیرد. بخش اول کویل کندانسوری فین دار است که دارای یک عدد مبدل فلزی یا فین می‌باشد. کویل فین دار از دو بخش مهم به نام لوله و فین تشکیل می‌شود. وظیفه فین در مبدل های مداربسته خشک ایجاد سطح انتقال حرارت در سیستم مبدل است. کویل فین دار انواع مختلفی دارد مثل فین خورشیدی، مثلثی، سینوسی، پنج پره و فین تیغه ای. سیستم هوادهی بخش دوم است، و به طور کلی سیستم هوادهی در کندانسوری هوایی بوسیله‌ی فن‌هایی که روی کندانسور نصب شده انجام می‌شود. فن هوا را از روی مبدل عبور و آن را خنک می‌کند تا مایع داخل مبدل حرارت خود را از دست دهد. در کویل هوا خنک نیازی به تجهیزاتی مثل برج خنک کننده نیست.

اطلاع از قیمت کویل کندانسوری هوا خنک

تولید کنندگان ما در همه مراحل ساخت و طراحی کندانسوری، طبق استانداردهای روز دنیا و با استفاده از مودا اولیه عالی، کیفیت خوب و متناسب با نیاز هر پروژه به طور خاص انجام می‌گردد. قیمت کویل کندانسوری هوا خنک به صورت مستقیم از کارخانه با نوع متریال استفاده شده حساب می‌شود و بدون واسطه در اختیار شما مشتریان وفادار قرار می‌گیرد. مهندسان فنی ما بعد از گرفتن اطلاعات از مشتریان محترم، بهترین و مناسب‌ترین قیمت کویل هوایی را متناسب با نوع استفاده و درخواست شما طراحی می‌نمایند. و قیمت مبدل هوا خنک بدلیل نوسانات ارز تغییر می‌کند. جهت کسب اطلاعت بیشتر میتوانید با واحد مربوطه شرکت کویل  dx  با نام تجاری مجتمع صنعتی کارخانجات CTR تماس حاصل کنید.


کد خبرنگار : 16