تاریخ : 1400,شنبه 25 ارديبهشت15:03
کد خبر : 395261 - سرویس خبری : یادداشت

فاطمه بریمانی ورندی

وحدت، گام اساسی مشارکت

انتخابات پیش رو را میتوان یکی از مهمترین بزنگاه های تاریخی در تعیین سرنوشت سیاسی کشور دانست چرا که در هشت سال گذشته با تدابیر برخی مسئولین وضع اقتصاد و معیشت آنچنان دگرگون گشته که دیگر اگر اندک امیدی هم از چهار سال اول باقیمانده بود، این اواخر نابود شده و از آن تنها خاکستری بر جای مانده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» فاطمه بریمانی ورندی// انتخابات می تواند عرصه ظهور و بروز وحدت، عقلانیت و شور می باشد. اگر انتخابات به گونه ای باشد که گروههای سیاسی در یک رقابت مثبت برای خدمتگزاری به مردم سهم متناسب و لایق خود را به دست آورند، این انتخابات زمینه ساز نشاط و پیشرفته جامعه خواهد بود.) سخنان فوق بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رؤسای سه قوه و دیگر مسئولان و کارگزاران کشور در تاریخ بیست و یکم مهر ماه سال هشتاد و شش است، این سخنان حاکی از آن است که انتخابات در هر دوره نه تنها مایه تنش و التهاب نبوده بلکه می تواند موجب بروز عقلانیت و وحدت ملی شود، اگر بخواهیم تاریخچه وحدت ملت، ماحصل و پیامد آن را بررسی کنیم می توان به ملموس ترین اتفاق عصر معاصر، پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد که اساس آن بر مشارکت و وحدت میان ملت، فارغ از هر نوع نگرش و گرایشات سیاسی بوده است. این روزها که دولت دوازدهم آخرین نفس هایش را میکشد و هنوز هم با پیکره بی جانش در حال اجرایی کردن وعده های صد روزه زمامدارانش است، وقت آن است که راه علاجی برای توده سرطانی فقر و تبعیضی که قریب به هشت سال بر جان معیشت مردم افتاده و قرار است تا ذره ذره و گام به گام به هلاکت نزدیک ترشان کند، پیدا کرد.

با نزدیک تر شدن به روزهای پرشور انتخابات و اعلام کاندیداتوری رسمی و غیر رسمی افراد متعدد که از قضا، مردم نیز چندان با چهره و سوابق شان هم بیگانه نیستند، شاهد بروز و ظهور گرایشات و تمایلات جناحی متعدد از جانب این کاندیداهای احتمالی انتخابات هستیم. آنچه که در میان فضای ملتهب هزار رنگ انتخابات و رقابت بر سر تصاحب جایگاه ریاست جمهوری از جانب شخص اصلح از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود مولفه ای ست تحت عنوان وحدت زمانی که سخن از وحدت به میان می آید همه حواسها منعطف به همبستگی ملت و درصد مشارکت در انتخابات می شود اما آنچه که پیش از وحدت ملت، حائز اهمیت است وحدت میان جبهه اصلح یا بهتر است بگوییم جبهه انقلابی حاضر در انتخابات است.

انتخابات پیش رو را میتوان یکی از مهمترین بزنگاه های تاریخی در تعیین سرنوشت سیاسی کشور دانست چرا که در هشت سال گذشته با تدابیر برخی مسئولین وضع اقتصاد و معیشت آنچنان دگرگون گشته که دیگر اگر اندک امیدی هم از چهار سال اول باقیمانده بود، این اواخر نابود شده و از آن تنها خاکستری بر جای مانده است با این وجود یکی از مهمترین عوامل برای پیشبرد اهداف در عرصه انتخابات را باید یک صدایی جبهه حق دانست و آنچه که به تقویت جبهه حق و روی کار آمدن آنان منجر می شود، ممانعت از بروز التهاب و آشوب در میان سیاسیون است.

یک صدایی این جبهه آنقدرها هم که بنظر می رسد بعید و غیرقابل تحقق نیست، تجربه تاریخی ملت ایران در انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی حاکی از آن است که اگر انقلابیون بخواهند، می توانند با اتحاد مثال زدنی آنطور پیش روند که بسیاری از مناصب حساس مدیریتی را از آن خود کرده و مانع از نفوذ غرب دوستان به این جایگاه ها شوند و اکنون مجلس شورای اسلامی - فارغ از عملکرد ضعیف برخی نمایندگان - مصداق بارزی برای تحقق آرمان انقلابی گری مسئولین نظام است که از جانب رهبر معظم انقلاب نیز توانست عنوان مجلس انقلابی را از آن خود کند.

حال اگر انقلابیون بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نیز به وحدت برسند و با هم افزایی و یک صدایی به تقویت جبهه خود بپردازند، امید آن است که دولت آینده نیز بتواند پس از دولت رجایی، عنوان دولت انقلابی را آن خود کرده و در صدد جبران کاستی های دولت قبل و تحقق آرمان های انقلاب برآید. آنچه بر همه عیان است پیروزی حقیست که خداوند مکررا با واژگان متفاوت در کتابش از آن نام می برد؛ پایداری و پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل هجمه های جهانی را نیز میتوان مصداق و یرید الله أن یحق الحق بکلماته دانست. و آنچه که یارای افزودن بر شکوه و قدرت انقلاب را دارد یک صدایی صدای برآمده از حلقوم انقلابیون از برای تحقق آرمان های امام راحل است که عرصه ظهور و بروز تمام و کمال آن را جز در عرصه انتخابات نمیتوان دانست.

دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه تهران


کد خبرنگار : 38