تاریخ : 1400,یکشنبه 26 ارديبهشت11:37
کد خبر : 395340 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تغییر برخی حوزه‌های المپیادهای علمی بعد از توزیع کارت آزمون!

وی افزود: نهاد مجری آزمون، جهت تسریع در امور به موازات پی‌گیری‌ها جهت گرفتن مجوز از ستاد کرونا اقدام به انتخاب حوزه‌ها در کل کشور و تخصیص حوزه به شرکت‌کنندگان و تولید کارت آزمون و... کرده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزان از جمعه 24 اردیبهشت با موافقت ستاد کرونا آغاز شد؛ روز اول، المپیاد فیزیک، مرحله دوم کامپیوتر و شیمی برگزار شد.

اما این آزمون‌ها با گلایه‌هایی همراه بود؛ تعدادی از خانواده‌ها عنوان کردند که محل برگزاری آزمون فرزند آنها تغییر کرده بود و این موضوع یک روز قبل از برگزاری آزمون به خانواده‌ها از طریق پیامک اطلاع داده شده بود و خانواده‌ها می‌بایست به سایت المپیادها مراجعه کرده و کارت آزمون را دوباره پرینت می‌گرفتند تا محل آزمون جدید را ببینند.

این موضوع در شرایطی بود که برخی خانواده‌ها دیر متوجه پیامک شدند و یا اصلا متوجه نشدند و با خیال راحت از اینکه کارت آزمون را در دست دارند، فرزندشان را به محل آزمون بردند و استرس و اضطرابی برای دانش‌آموزان ایجاد شد. 

یکی از دست اندرکاران مرحله دوم المپیادهای دانش‌آموزی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: این مشکل فقط در تهران رخ داده بود و در حوزه‌های شهرستان‌ها هیچ مشکلی وجود نداشته است. در تهران نیز این اتفاق به دلیل ایجاد شرایط مناسب‌تر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی رخ داده است.

وی افزود: نهاد مجری آزمون، جهت تسریع در امور به موازات پی‌گیری‌ها جهت گرفتن مجوز از ستاد کرونا اقدام به انتخاب حوزه‌ها در کل کشور و تخصیص حوزه به شرکت‌کنندگان و تولید کارت آزمون و... کرده بود.

وی ادامه داد: بعد از اینکه ستاد کرونا مجوز برگزاری آزمون مرحله دوم را صادر کرد، اعلام کرد که علاوه بر محدودیت فاصله، تعداد شرکت‌کنندگان در هر حوزه نیز نباید از حدی بیش‌تر باشد و چون این حد در برخی موارد نقض شده بود لازم شد حوزه‌ها تغییر کند و دوباره حوزه‌بندی و تولید کارت و... انجام شود.

وی اضافه کرد: این موضوع قبل از آزمون از راه‌های مختلف به اطلاع دانش‌آموزان رسانده شد. لازم به ذکر است که علاوه بر روش‌های متعارف از ماه‌ها پیش، همه المپیادی‌ها عضو کانالی در پیام‌رسان شاد شده بودند و اگر دانش‌آموزی این پیام‌رسان را غیرفعال نکرده بود از اطلاعات مهم از جمله تغییر آدرس حوزه‌ها مطلع می‌شد ولی متاسفانه تعدادی از دانش‌آموزان از هیچ طریقی مطلع نشده بودند.

وی تصریح کرد: در این حالت سخت‌گیری برای حضور دانش‌آموزان در حوزه امتحانی نشد و شرایطی فراهم شد که دانش‌آموزان به موقع به محل حوزه آزمون برسند یا در همان حوزه‌ای که مراجعه کرده بودند، در آزمون شرکت کنند.