تاریخ : 1400,یکشنبه 26 ارديبهشت18:24
کد خبر : 395412 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رد صلاحیت مجدد ۵ عضو شورا را پیگیر هستم

رئیس شورای شهر تهران گفت: درست نیست که در رقابت‌های سیاسی زحمات شورای شهر تهران را زیر سوال ببریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: واکسیناسیون امری ملی است و باید این طرح به صورت ملی پیگیری شود. با توجه به مشکلاتی که در واردات برای بخش خصوصی ایجاد شده و موضوع خرید واکسن توسط این بخش با تردید همراه شده، لذا شهرداری نیز با ورود به این بحث دچار بحران می‌شود و بهتر است وارد این رویه نشود و با همان روشی که کشور برای واکسیناسیون در نظر گرفته حرکت کند.

او درباره رد صلاحیت اعضای شورای شهر تهران در انتخابات شوراها گفت: انتخابات شوراها در کنار انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و وجود آن باعث می‌شود مشارکت بالا برود. اگر نگاه حذفی در رقابت داشته باشیم باعث می‌شود تعداد شرکت کنندگان کاهش یابد و به منویات مقام معظم رهبری عمل نمی‌شود.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: لذا باید از منظر ملی به آن نگاه کنیم و انتخابات شوراها را پرشور کنیم. یکی از جنبه‌های پرشور شدن انتخابات شوراها رقابت سالم است. متاسفانه رد صلاحیت‌هایی  اتفاق افتاد و پس از اعتراض، بخشی از اعضای شورا تایید صلاحیت شدند اما صلاحیت ۵ نفر از اعضای شورای شهر هنوز تایید نشده است. در حال پیگیری و مذاکره با اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هستم و امیدوارم این مشکل در تهران و در باقی شهرها حل شود.

هاشمی افزود: شورای شهر پنجم یکی از شوراهایی بوده است که به ویژه در منویات مقام معظم رهبری بسیار درست عمل کرده است. برای مثال نظرات ایشان در مورد فضای سبز و باغات تهران دقیقا عمل شده است در حالی که در شورای شهر و شهرداری قبلی این اتفاق رخ نداده است. همچنین در زمینه شهرفروشی منویات ایشان به شدت و درست عمل شده است. همچنین شفافیت را به خوبی انجام دادیم. موارد بسیاری است که در جهت اهداف نظام خوب عمل شده است و درست نیست که در رقابت‌های سیاسی زحمات شورای شهر تهران را زیر سوال ببریم.

او تاکید کرد: از طرفی نباید بدون دلیل صلاحیت افراد را رد کرد به ویژه در برخی بندهایی که لایق این موضوع نیستند و قطعا این موضوع را پیگیری جدی خواهم کرد و تا مقامات بالای هیات نظرات خواهم رفت تا صلاحیت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر نیز تایید شود.