تاریخ : 1400,دوشنبه 27 ارديبهشت18:42
کد خبر : 395525 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تاکید وزیر علوم تقویت فرهنگ خود ارزیابی دانشگاهها

وزیر علوم بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگر ارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در نشست مشترک «شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت» و «شورای راهبری مدیریت» که در تالار شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگر ارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف تأکید کرد.

تاکید وزیر علوم تقویت فرهنگ خود ارزیابی دانشگاهها

وی در این نشست مشترک اظهار داشت: فرایند ارزیابی این امکان را برای دستگاه پدید می‌آورد تا به نقاط قوت و ضعف عملکرد خود واقف شود و بازنمای زحمات همه کارکنان و مدیران ستاد و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه هاست.

وزیر علوم بر دقت نظر بر تکمیل بودن اطلاعات و مستندات تأکید کرد و افزود: باید با پیگیری این موضوع، فرهنگ خودارزیابی و دیگر ارزیابی را در بخش‌های مختلف ستاد و صف تقویت کنیم.

غلامعلی منتظر، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم نیز در این نشست گفت: ارزیابی عملکرد وزارت علوم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، آینه‌ای است که مهم‌ترین وجوه کارکردی نظام علم و فناوری را در اختیار جامعه قرار می‌دهد.

وی با بیان فرآیند ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی تصریح کرد: در جلسه مشترک وزارت با سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در آذرماه ۱۳۹۹ قرار شد که شاخص‌های ارزیابی وزارت علوم در دو سطح ملّی و مؤسسه‌ای با پیشنهاد وزارت علوم تدوین شود و برای ارزیابی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مبنای عمل قرار گیرد.

منتظر افزود: پس از استعلام از حوزه‌های مختلف ستاد، شاخص‌های ارزیابی وزارتخانه و دانشگاه‌ها تدوین و پس از بررسی در سازمان امور استخدامی، همان شاخص‌ها به وزارتخانه ابلاغ شد و ارزیابی این شاخص‌ها از تاریخ ۱۵/‏۰۱/‏۱۴۰۰‬ آغاز شده است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم تصریح کرد: این شاخص‌ها مربوط به فعالیت‌های تخصصی حوزه علم و فناوری در شش محور شامل: آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، رفاهی دانشجویان، بین‌المللی و فرهنگی و اجتماعی است که مشتمل بر ۴۹ شاخص در سطح ملّی و ۳۸ شاخص در سطح مؤسسه‌ای (دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری) است.

در ادامه این نشست گزارش خودارزیابی واحدهای مختلف ستادی از فعالیت‌های تخصصی خود مطرح و به نقاط قوت و ضعف عملکرد و نیز شیوه گزارش‌دهی تأکید شد.