تاریخ : 1400,سه شنبه 28 ارديبهشت11:52
کد خبر : 395581 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بایدن: با نتانیاهو صحبت خواهم کرد

رئیس جمهور آمریکا از گفت و گو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا ساعتی دیگر خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی ادامه درگیری ها در فلسطین اشغالی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد امروز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص صحبت خواهد کرد.

جو بایدن خطاب به خبرنگاران و در پاسخ به پرسش آنها در زمینه اینکه آیا او نیز به درخواستهای جهانی برای آتش بس در فلسطین اشغالی خواهد پیوست یا خیر، گفت: من تا یک ساعت دیگر با نخست وزیر (اسرائیل) صحبت خواهم کرد و آن موقع قادر خواهم بود که با شما صحبت کنم.

پاسخ بایدن به این پرسش خبرنگاران در حالی مطرح می شود که موضع منفعلانه دولت بایدن مورد اعتراض بسیاری از طرفها قرار گرفته است. ساعاتی پیش نیز خبرنگاران حاضر در کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی کاخ سفید، از جن ساکی پرسیدند چرا تا کنون آمریکا خواهان آتش بس نشده است که او در پاسخ مدعی شد: رویکرد ما خاموش و مبتنی بر دیپلماسی فشرده است.

این در حالی است که طبق اخباری که منایع آگاه از جلسه شورای امنیت اعلام کرده اند، دولت آمریکا نه تنها تلاشی برای آتش بس نکرده، بلکه مانع صدور بیانیه ای هم شده که خواهان آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی است.

این، سومین باری است که آمریکا مانع صدور قطعنامه ای در این خصوص می شود. منابع دیپلماتیک امروز دوشنبه اعلام کرده بودند آمریکا مانع بیانیه شورای مانیت در خصوص تشدید خشونت در نوار غزه و رژیم صهیونیستی شد. همچنین

تا کنون حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت 200 فلسطینی در غزه منجر شده که 59 نفر از آنها را کودکان و 35 عدد از آنها را زنان تشکیل می دهند.