تاریخ : 1400,سه شنبه 28 ارديبهشت12:14
کد خبر : 395589 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

افراد زیر ۷۵ سال برای واکسیناسیون مراجعه نکنند

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران به افراد زیر سن ۷۵ سال توصیه کرد که به مراکز درمانی برای تزریق واکسن مراجعه نکنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: در روز‌های گذشته مشکلی که با آن مواجه بودیم این بود که گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کردند و باعث ایجاد مشکل برای ما شدند.

او ادامه داد: تزریق واکسن در این فاز مخصوص گروه‌های سنی ۷۵ به بالا است و نوبت تزریق واکسن با گذشت زمان نمی‌سوزد؛ اگر به هر دلیلی حتی دلایل پزشکی فرد نتواند واکسن را دریافت کند سهمیه او محفوظ باقی می‌ماند.

زالی با اشاره به اینکه هدف ما این است که به تدریج مراکز بهداشتی را از مراکز تزریق واکسن جدا کنیم، بیان کرد:  علت این جدا سازی رعایت مسائل بهداشتی همچنین فضای محدود مراکز بهداشتی است که برای این کار مناسب نیستند.

او با بیان اینکه در مراکز بهداشتی خدمات به بانوان باردار و خدمات متنوع دیگری هم ارائه می‌شود، ادامه داد: هدف ما از راه اندازی مراکز تجمیعی جدا از مراکز بهداشتی سهولت خدمات دهی برای شهروندان تهرانی است و اینکه واکسیناسیون را از مراکز بهداشتی خارج کنیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران توضیح داد: این مراکز در بیمارستان‌ها تا پایان هفته جاری راه اندازی می‌شوند، ولی چون برخی از شهروندان در مراکز بهداشتی نوبت تزریق واکسن را دارند خدمات دهی به آنان همچنان در مراکز بهداشتی ادامه خواهد یافت.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، چند مرکز تجمیعی تاکنون افتتاح شده است و این مراکز، مراکز دائمی تزریق واکسن خواهند بود که امکانات لازم مثل تهویه مناسب و واکسیناسیون را در در اختیار دارند.