تاریخ : 1400,سه شنبه 28 ارديبهشت16:10
کد خبر : 395621 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

بحران کرونا آزمون سرنوشت‌ساز آموزش عالی بود

خاکی‌صدیق گفت: بحران کرونا آزمون سخت و سرنوشت‌ساز آموزش عالی کشور بود که تلاشگران این مجموعه عملکرد مطلوبی از خود نشان دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران امروز سه شنبه (۲۸ اردیبهشت) با حضور علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

خاکی صدیق در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر مردم کشور به سیستم آموزش عالی دسترسی دارند.

دانشگاه‌ها قابلیت برگزاری دوره‌های تقاضا محور را دارند

او افزود: این ادعا را داریم که در زمینه آموزش رشته‌های مختلف خودکفا بوده و دارای استقلال هستیم و دانشگاه‌های کشور قابلیت برگزاری دوره‌های تقاضا محور را دارند.

خاکی صدیق تصریح کرد: در زمینه آموزش به بحث پژوهش‌های کاربردی توجه ویژه‌ای شده است و هم اکنون متخصصان ایرانی در بیش از ۱۴۵ پارک علم و فناوری دستاورد‌های ارزشمندی را در حوزه‌های مختلفی ارائه می‌دهد. همچنین بحران کرونا آزمون سخت و سرنوشت‌ساز جامعه آموزش عالی کشور بود که می‌توان گفت تلاشگران این مجموعه عملکرد مطلوبی از خود نشان دادند و توانستند در زمینه‌های فناوری، بهداشت و آموزش به خوبی با سایر نهاد‌ها همکاری کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا پیش از شیوع ویروس کرونا حداکثر ۱۰ درصد از دانشجویان و اساتید امکان استفاده از آموزش الکترونیک را داشتند که در دوره شیوع کرونا ناگهان با شرایطی جدید مواجه شدیم و همه آموزش عالی توانست از این نوع آموزش بهره بگیرد.

خاکی صدیق افزود: مطابق آمار‌های منتشر شده در همان ۲ ماه اول شیوع بیماری کرونا بیش از ۷۰ درصد کلاس‌های دانشگاه‌ها برخط شد. مهم‌ترین چالش امروز سیستم آموزش عالی کشور بحث کیفیت است. توسعه باید به معنای ارتقای کیفیت مورد توجه قرار گیرد، ساخت‌وساز دانشگاه‌های متعدد معیار افزایش کیفیت آموزش نیست و حتی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.