تاریخ : 1400,چهارشنبه 05 خرداد18:14
کد خبر : 396336 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

حدس و گمان‌های درباره پیاده روی اربعین امسال

برای اربعین امسال آمادگی بیش‌تری برای پذیرش زائران خارجی خواهند داشت. بر همین اساس، به نظر می‌رسد که امسال طرف عراقی، اربعین را با حضور زائران خارجی برگزار می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس،  در حالی که چهار ماه تا اربعین حسینی باقی مانده، بسیاری از عاشقان حسینی در انتظار موافقت مسؤولان برای تشرف به عراق در ایام اربعین هستند تا بار دیگر بتوانند مسیر عشق را با پای پیاده طی کنند.

با این وجود، ستاد مرکزی اربعین حسینی که از ابتدای سال جاری جلساتی برای تعیین وضعیت اربعین امسال برگزار کرده و حتی سناریوهای مختلف همچون حضور حداکثری بدون محدودیت، حضور حداقلی با اعمال محدودیت، حضور نیافتن زائران ایرانی در حماسه اربعین را بررسی می‌کند، برای کمیته‌های مختلف برپایی اربعین را در دستور کار قرار داده است و کمیته‌های عضو این ستاد نیز به منظور تشرف زائران ایرانی به عراق در ایام اربعین برنامه‌ریزی می‌کنند.

البته متولیان ستاد مرکزی اربعین به مسؤولان عراقی نیز نامه‌ای نوشته‌اند تا وضعیت اربعین را مشخص کرده و برای حضور ایرانیان برنامه‌ریزی کنند که هنوز طرف عراقی، پاسخی به این نامه نداده است و مذاکراتی نیز در این زمینه بین ایران و عراق صورت نگرفته است. علاوه بر این، هیأت عراقی نیز هنوز برای تفاهم‌نامه اربعین به ایران سفر نکرده‌اند که احتمال می‌رود پس از موافقت نخست وزیر و وزیر کشور عراق این اقدام صورت گیرد.

به گفته یک منبع آگاه، در عراق جلساتی برای پذیرش زائران خارجی در ایام اربعین تشکیل شده و تصمیم اولیه هیأت عراقی و مسؤولان این کشور، پذیرش زائران خارجی با رعایت نکات بهداشتی است. علاوه بر این، با توجه به اینکه بسیاری از مردم عراق در حال تزریق واکسن کرونا هستند و واکسیناسیون عمومی انجام می‌گیرد، برای اربعین امسال آمادگی بیش‌تری برای پذیرش زائران خارجی خواهند داشت. بر همین اساس، به نظر می‌رسد که امسال طرف عراقی، اربعین را با حضور زائران خارجی برگزار می‌کند.