تاریخ : 1400,چهارشنبه 05 خرداد22:22
کد خبر : 396358 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

درخواست جنبش عدالتخواه دانشجویی از رهبر انقلاب

در قسمتی از این نامه آمده است: امروز دلسوزان انقلاب همگی به‌خوبی از مضرات سهمگین کاهش مشارکت مردم در انتخابات مطلع‌اند؛ لکن برخی از بخش‌های موثر نظام گویی به این مهم بی‌اعتنا هستند! آسیب‌شناسی این رویه‌های مخرب و راهکار‌های رفع آن خود حدیثی‌است مجزا و مفصل که انشاالله پس از فروکش کردن التهابات انتخاباتی به تشریح آن خواهیم‌پرداخت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای از رهبر معظم انقلاب درخواست کرد تا تدبیری بیندیشند و در فرآیندی مشابه با انتخابات دوره نهم ریاست‌جمهوری به تکثر نامزد‌های ملتزم به قانون اساسی در انتخابات بیافزایند.

متن نامه این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای

سلام علیکم؛

حضرت آقا چنانکه مستحضرید شورای نگهبان قانون اساسی پس از بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، صلاحیت هفت‌نفر از نامزد‌ها را احراز کرده‌است. آنچه به‌نظر می‌رسد این است که با توجه به تکثر اندک نامزد‌های احراز صلاحیت‌شده، بخشی از مردم در میان نامزدها، نماینده‌ای برای خود نمی‌بینند و لذا عزمی نیز برای شرکت در انتخابات نخواهند داشت.

آقاجان ما عدالت‌خواهان به‌عنوان دلسوزان انقلاب و سربازان شما، دلسوزانه از کف میدان روایت می‌کنیم که تناقض‌ها و ابهامات در احرازصلاحیت‌هایِ شورای نگهبان به‌خصوص در دوره اخیر سبب قطع امید بخش‌قابل‌توجهی از مردم از بهبود وضعیت و از داشتن صدایی هرچند اندک در حاکمیت شده‌است. بیم‌ناک‌تر آنکه شاهد ریزش بخش‌قابل‌توجهی از دغدغه‌مندان حزب‌اللهی مدافع نظام نیز هستیم! حزب‌اللهی‌های مخلص و همیشه در صحنه‌ای که پاسخ و پاسخگویی برای بسیاری از سوالات درگلومانده‌ی خود نمی‌یابند!

امروز دلسوزان انقلاب همگی به‌خوبی از مضرات سهمگین کاهش مشارکت مردم در انتخابات مطلع‌اند؛ لکن برخی از بخش‌های موثر نظام گویی به این مهم بی‌اعتنا هستند! آسیب‌شناسی این رویه‌های مخرب و راهکار‌های رفع آن خود حدیثی‌است مجزا و مفصل که انشاالله پس از فروکش کردن التهابات انتخاباتی به تشریح آن خواهیم‌پرداخت. لکن با وجود التهابات موجود، طرح تنها یک مطالبه را برای به حداقل رساندن آفاتی که ذکر شد اضطراری می‌دانیم؛ و آن اینکه حضرتعالی تدبیری بیندیشید و در فرآیندی مشابه با انتخابات دوره نهم ریاست‌جمهوری به تکثر نامزد‌های ملتزم به قانون اساسی در انتخابات بیافزایید.

پرواضح است آنچه گفته‌شد در دفاع از حق انتخاب‌کردن مردم است و نه در دفاع از حق انتخاب‌شدن کاندیداها؛ چه‌بسا تحقق این مطالبه موجب بازگشت کاندیدا‌هایی باشد که ما بنیاناً با گفتمان آنان در تقابلیم! ضمن آنکه نیک می‌دانیم این باری است که اعضای شورای نگهبان باید به دوش می‌کشیدند لکن ندانم‌کاری آنان و اضطرار موجود ما را ناچار به مطالبه آن از محضر حضرتعالی کرده‌است. امید آنکه اتخاذ تدابیر لازمه التیامی باشد بر زخمی که بر جمهوریتِ نظام نشسته و نیز دست‌ردی باشد بر مگس‌های خبیثی که سخت در کمین این زخم‌اند.

به‌امید ظهور عدالت‌گستر گیتی


کد خبرنگار : 38