تاریخ : 1400,چهارشنبه 12 خرداد16:37
کد خبر : 397124 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

راه‌های مقابله دانشگاه تهران با مصرف دخانیات دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره راه‌های مقابله با دانشجویان در خصوص مصرف دخانیات توضیح داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدحبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران، درباره راه‌های مقابله دانشگاه با مصرف دخانیات دانشجویان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم مطرح شده از سوی سازمان بهداشت جهانی کنترل مصرف دخانیات است.

او افزود: ساختمان یا محوطه‌های دانشگاه‌ها و مکان‌های دیگر که عاری از دخانیات هستند در خصوص منع مصرف دخانیات سیاست‌هایی را اجرا و سپس عملیاتی می‌کنند.

حبیبا تصریح کرد: یکی از مراحل اجرای منع مصرف دخانیات این است که تا ۵۰۰ متری محوطه دانشگاه تهران حتی تبلیغات سیگار و قلیان هم نباید انجام شود.

او درباره برنامه ریزی دانشگاه تهران در خصوص منع مصرف دخانیات گفت: دانشگاه تهران برای جلوگیری از معضل مصرف دخانیات یک برنامه راهبردی را در نظر گرفته است که از سال ۹۵ آغاز شده و مراحل مختلف و ۱۷ جلسه کارشناسانه را طی کرده است.

حبیبا با بیان اینکه در سال ۹۸ شورای فرهنگی دانشگاه تهران توانسته برنامه «دانشگاه عاری از دخانیات» را به تصویب برساند، تاکید کرد: هیئت رئیسه دانشگاه تهران در اواخر سال گذشته این برنامه را به تصویب رسمی رساند و در سال جاری برنامه‌های اجرایی خود را شروع کرده ایم و در فاز اول عمدتا از طریق تبلیغات‌های آگاهی رسانی برای دانشجویان و نصب بنر‌هایی در این زمینه اقدام کرده ایم.