تاریخ : 1400,چهارشنبه 12 خرداد16:43
کد خبر : 397129 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تجهیز مدارس مناطق محروم به امکانات آموزش مجازی

مدیر عامل بنیاد احسان گفت: در فاز اول ۱۰۰ کلاس درس در مناطق محروم را با همکاری آموزش و پرورش به سیستم‌های هوشمند تجهیز خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام، اظهار کرد: در چندسال اخیر با توجه به رویکرد نوآوری آموزش مجازی و یادگیری براساس پلتفرم‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

او با بیان اینکه گروه‌های دانش بنیان و مردمی در این حوزه فعال شدند، بیان کرد: ما در بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان امام از این پلتفرم‌ها و زیرساخت‌های نوین با ماموریت دسترسی دادن این ابزار به دانش آموزان مناطق محروم حمایت می‌کنیم.

سلیمانی افزود: اخیرا در بحران کرونا در حوزه آموزش آسیب‌هایی را به خصوص در مناطق محروم شاهد بودیم و بسیاری از دانش آموزان به سیستم‌های هوشمند دسترسی نداشتند.

مدیر عامل بنیاد احسان با بیان اینکه با وزارت آموزش و پرورش وارد تعامل شدیم، گفت: تعدادی از کلاس‌های درس شناسایی شدند تا ما با هوشمندسازی کلاس‌های درس امکانی فراهم کنیم که این ابزار همکاری برای معلمان باشد تا محتوای آموزشی مناسبی به دانش آموزان ارائه شود.

او افزود: طرح آباء در آموزش و پرورش پیگیری شد و ما نیز در کنار آموزش و پرورش این تفاهم نامه را امضا کردیم و در فاز اول ۱۰۰ کلاس درس را با همکاری آموزش و پرورش به سیستم‌های هوشمند تجهیز خواهیم کرد.

سلیمانی با بیان اینکه استفاده از پلتفرم‌های محتوا پایه و محتوا محور در دستور کار است، بیان کرد: ممکن است آن چیزی که در مدارس خوب کشور تدریس شود، امکان ارائه آن در مدارس مناطق محروم وجود نداشته باشد.

او ادامه داد: تعدادی از پلتفرم‌های محتوا پایه و واسط شناسایی شدند و آن‌هایی که رویکرد عدالت اجتماعی و کار‌های جهادی داشتند شناسایی شدند.

سلیمانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با تعامل با این رویکرد‌ها می‌توان برخی از این محتوا‌های ارزشمند که در شهر‌ها و مدارس مهم تولید می‌شود را به سمت دانش آموزان مناطق محروم هدایت کنیم.

مدیر عامل بنیاد احسان درباره برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکور برای دانش آموزان مناطق محروم گفت: کنکور، یکی از مقاطع  پر فشار دانش آموزان است و اگر در کنار این استرس و اضطراب، عدم امکانات نیز وجود داشته باشد، مشکلات بیشتر خواهد شد.

او با بیان اینکه ما سعی کردیم برخی از این اقشار را با کمک کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دیگر نهاد‌های حمایتی شناسایی کنیم و تحت پوشش قرار دهیم، بیان کرد: در حوزه امکانات، کتب کمک درسی و امکانات آنلاین و مجازی دسترسی‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد تا در مقطع خاص کنکور، بخشی از بار روانی این افراد را کم کنیم.