تاریخ : 1400,شنبه 15 خرداد04:19
کد خبر : 397336 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

خادمی در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه زابل چه گفت؟

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده با اشاره به اینکه ۸۰ درصد زنان ایرانی خانه‌دار هستند، گفت: دولت‌ها باید به زنان جایگاه و منزلت بدهند و آنان را در اولویت قرار دهند؛ این عدم توجه موجب جدایی خانواده‌ها از جامعه شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، عاطفه خادمی صبح امروز در نشست تخصصی "بررسی مسائل حوزه زنان و خانواده" که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه زابل برگزار شد، اظهار داشت: در دولت‌ها کسی به روح و مبنای خانواده توجه نمی‌کند.

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده ادامه داد: دولت‌ها باید در نظر داشته باشند که چه اتفاقاتی در حوزه‌های فرهنگ، خانواده و زنان می‌افتد؛ وقتی دولت‌ها این فهم را داشته باشند می‌توانند پیشرفت کنند.

وی با بیان اینکه 80 درصد زنان ایرانی خانه‌دار هستند، عنوان کرد: دولت‌ها باید به زنان جایگاه و منزلت بدهند و آنان را در اولویت قرار دهند؛ این عدم توجه سبب جدایی خانواده‌ها از جامعه شده است.

خادمی با تاکید بر اینکه اصولاً حکمرانی ائمه از بطن خانواده و مسجد شکل می‌گرفت، ادامه داد: زنان مرکز جوشش خانواده هستند؛ هر جا زنان حرکت کردند خانواده آنان به دنبال‌شان راه افتادند و بسیج شدند؛ به همین دلیل حضرت امام(ره) جایگاه زنات را به عنوان یک گلوگاه قرار داده‌اند.

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده اظهار داشت: وظیفه دولت اسلامی این را حکم می‌کند که زن رکن اساسی خانواده باشد یعنی این دو را آنقدر در هم تنیده ببینند که زنان احساس بی‌اثری نکنند.

وی عنصر اصلی خانواده را زن دانست و گفت: این تصور غلط است که حضرت زهرا از خانه خود بیرون نمی‌آمدند و محرم و نامحرم نمی‌دیدند، ایشان از درون خانه به همه مسائل سیاسی و اجتماعی زمان اشراف داشتند و نیازی به بیرون آمدن از خانه نداشتند. دولت‌ها باید مراقب روح حاکم بر خانواده باشند و از نگاه تحول‌آمیز برخوردار باشند.

خدمی مهمترین برنامه دولت دوازدهم در حوزه زنان و خانواده را خشونت علیه زنان خواند و افزود: دولت فعلی برنامه و هدفی در موضوع خانواده نداشت و فقط می‌خواست برابری جنسی را در فضای بین‌الملل فعال کند که در این زمینه هم خیلی موفق نبود.

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده خاطرنشان کرد: در دولت‌ها نگاه کلان و سیستمی وجود ندارد؛ بنابراین دولت آینده تنها با نگاه تحولی در حوزه زنان و خانواده می‌تواند به حل مسائل این عرصه بپردازد.